امام جمعه اردکان:

مسئولان باید از ترویج فرهنگ دینی در جامعه حمایت کنند/ عملکرد بعضی از مسئولین باعث دلزدگی مردم از انقلاب و نظام می شود

امام جمعه اردکان با اشاره به وظیفه همگان برای ادامه راه شهدا گفت: مسئولان باید از ترویج فرهنگ دینی در جامعه حمایت کنند.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۲۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در مراسم بزرگداشت شهدای روستای ترک آباد با بیان روایتی از پیامبر مکرم اسلام گفت: خداوند سه صدا را دوست می دارد؛ اول صدای کسی که در سحرها استغفار می کند و زمزمه مناجات دارد، دوم صدای خروس و سوم صدای قدم های مجاهدان فی سبیل الله.
وی افزود: خداوند صدای مناجات در سحرگاهان را دوست می دارد. دو رکعت نماز در دل شب نزد خداوند از همه دنیا و ثروت های آن که خورشید بر آن طلوع و غروب می کند محبوب تر است. دعا و استغفار در سحر در سرنوشت دنیا و آخرت انسان اثر دارد. اگر امر مهمی دارید از دعای در دل شب استفاده کنید.
امام جمعه اردکان اظهار داشت: شهدا را نمی توان از نماز، استغفار، دعا و زیارت عاشورا جدا کرد. ما که می خواهیم فرهنگ جبهه و شهید و شهادت را ترویج کنیم نمی توانیم آنها را از فرهنگ اهل بیت جدا کنیم. همه حرف شهدا دین و اسلام بود. ما هم اگر بخواهیم راه شهدا را برویم باید به نماز، مسجد، ارتباط با اهل بیت، دعا کردن در دل شب و تلاوت قرآن اهمیت بدهیم.این جلسات یادواره شهدا باید به ما تذکر بدهد که شهدا چه هدفی داشتند و برای چه هدفی رفتند. امروز گاهی این معارف در جامعه و در بین ما تضعیف می شود.
وی خطاب به مسئولان گفت: ما وظیفه داریم که فرهنگ دینی را در جامعه ترویج کنیم تا مدیون شهدا نباشیم. اگر مسئولی در شیپور حجاب، نماز، مسجد و مجلس امام حسین (علیه السلام) ندمد راه شهدا را نرفته است. مسئولان باید از ترویج فرهنگ دینی در جامعه حمایت کنند. اگر مسئولی در ترویج این فرهنگ تلاش نکند نمی توان باور کرد که راه شهدا را ادامه داده است.
حجت الاسلام شاکر افزود: وقتی از شهدا و فرهنگ شهادت صحبت می کنیم نمی توانیم از معارف دین حمایت نکنیم. شهدا با این معارف عجین هستند و نمی توان آنها را از یکدیگر جدا کرد. در وصیتنامه های شهدا به حجاب، نماز جمعه، نماز جماعت و حمایت از انقلاب، ولی فقیه و اسلام تأکید شده است. بخش دوم فرهنگ جبهه و شهادت بعد از عبادت و اعمال فردی، حضور باشکوه در صحنه های اجتماعی تأثیرگذار در آینده انقلاب و در ترویج فرهنگ اسلام است.
وی گفت: کسی نمی تواند بگوید که من ادامه دهنده راه شهدا هستم اما در جایی که حضورش تأثیرگذار است حاضر نشود. هرچه می توانید در راه خدمت به مردم تلاش کنید. مردم ما گاهی دل زده شده اند از بعضی از مجموعه ها که حداقل جواب درستی به مردم نمی دهند. عملکرد ما گاهی مردم و بویژه جوانان را از انقلاب و نظام و شهدا دل زده می کند. باید تحمل خود را بالا ببریم. یکی از پیام های شهدا این بوده است که ما پشت سر رهبری تا می توانیم و جان داریم از این نظام و انقلاب دفاع کنیم.
امام جمعه اردکان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند صدای قدم های مجاهدان فی سبیل الله را دوست می دارد گفت: طبق آیه قرآن ما باید برای دفاع از اسلام در برابر دشمن از نظر جسمانی، روحی و تسلیحاتی آمادگی داشته باشیم. ما در هر حال در تنگه اُحد قرار داریم و باید همیشه متوجه فرمان فرمانده خود باشیم. اگر خودمان وظیفه خود را تفسیر کنیم و از فرمان فرمانده غفلت کنیم دشمن می آید و خسارتی که نباید به بار بیاید به بار می آید. ما باید همیشه پشت سر فرماندهی آماده باشیم و راه را گم نکنیم و همیشه در صحنه حضور داشته باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم و این یادگار را حفظ کنیم تا در روز قیامت در برابر شهدا رو سفید و سربلند باشیم.
ارسال نظرات