خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی بوشهری:

ملت حمله افراد معلوم الحال به سفارت ایران را محکوم می‌کند/حوادث لندن خوش رقصی انگلیس برای سعودی‌ها بود

امام جمعه قم با اشاره به حمله به سفارت ایران در انگلیس گفت: عده‌ای افراد معلوم‌الحال با حمله به سفارت نسبت به پرچم ایران جسارت کردند. ملت ایران اسلامی این اقدام ناشایست و زشت را به شدت محکوم می‌کند.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۳۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
ملت حمله افراد معلوم الحال به سفارت ایران را محکوم می‌کند/حوادث لندن خوش رقصی انگلیس برای سعودی‌ها بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد فرا رسدین ماه رجب را گرامی داشت و بیان کرد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان فرصت بسیار خوبی برای بندگی خداوند هستند و در این ماه نسبت به انجام اعمال عبادی از جمله روزه داری، مناجات و راز و نیاز تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه گناهان در این ماه‌ها آمرزیده شده و ثواب‌ها چند برابر می‌شود، اضافه کرد: در سومین روز ماه رجب سالروز شهادت امام‌هادی (ع) است و باید در ایام نوروز حرمت این امام همام حفظ شود.

امام جمعه قم به مسئله صله رحم و همچنین برقراری ارتباط با پدر و مادر اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط با ارحام موجب طولانی شدن عمل می‌شود.

وی در ادامه سالروز وفات حاج سید احمد خمینی فرزند امام راحل را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان پس از فوت امام راحل نسبت به مقام معظم رهبری بار‌ها ابراز ارادت کرده و پیروی خود از ایشان را بار‌ها و بار‌ها مطرح کرد.

حسینی بوشهری به برگزاری اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری طی روز‌های اخیر اشاره کرد و افزود: خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و در این دیدار مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... از سوی رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار تاکید فرمودند که نسبت به مشکلات معیشتی مردم آگاهی کامل دارند و طی روز‌های آتی در این خصوص با مردم سخن خواهند گفت.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به مطرح شدن موضوع حجاب اجباری اشاره کرد و گفت: برخی از مدعیان علم و دانش مسئله حجاب اجباری را زیرسوال برده اند در حالی که این اصل از جمله مسائل مهم در جامعه اسلامی و از مهم‌ترین آموزه‌های دینی است.

وی با اشاره به اینکه غرب برهنگی را ترویج می‌کند اظهار کرد: عده‌ای با هنجار شکنی می‌خواهند این اصل مسلم دینی را زیرسوال ببرند در حالی که مردم در جامعه دینی حاضر نیستند که تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار گیرند.

حسینی بوشهری به مسئله چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و یادآور شد: برخی افراد بیمار و ناتوان بوده و مشکلات و شرایط خاصی دارند در حالی که عده‌ای به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا جنگ شده است. چهارشنبه آخر سال یک سنت ایرانی بوده، ولی با شرایطی که در سال‌های اخیر به وجود آمده است ضروری است که برخورد قاطع با این اقدامات صورت گیرد.

وی در ادامه حمله به سفارت ایران در انگلیس را مورد توجه قرار داد و گفت: عده‌ای افراد معلوم‌الحال با حمله به سفارت نسبت به پرچم ایران جسارت کردند. ملت ایران اسلامی این اقدام ناشایست و زشت را به شدت محکوم می‌کنند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه نباید شرایط به گونه‌ای باشد که طرف مقابل مظلوم نمایی کند افزود: رهبری فرمودند که ما نه سنی آمریکایی و نه شیعه انگلیسی را قبول داریم؛ باید اجازه دهیم مسؤولان در این خصوص اقدام لازم را داشته باشند و برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایامی که بن سلمان مهمان انگلیسی‌ها بود آن‌ها می‌خواستند خوش رقصی برای وی داشته باشند، گفت: با این حرکت زشت چهره آن‌ها برای ما شناخته‌تر شد.

وی همچنین به معیار‌های شناخت معروف و منکر اشاره کرد و گفت: هر مسئله‌ای که موجب ذلت و خواری شود مصداق بارز منکر بوده و هر کاری که عزت را به دنبال داشته باشد مصداق معروف است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه همواره باید در زندگی به یادخداوند باشیم، اضافه کرد: باید به جای اسراف و اشرافی گری در زندگی قناعت داشت.

وی ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌ها و نیرو‌های داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مسؤولان در امور فرهنگی و سیاسی و... با صداقت نسبت به مردم رفتار کنند و اگر دولت با ملت صادق باشد ارتباط متقابل شکل می‌گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار