امام جمعه کرمان خرید کالای ایرانی را در روزهای پایانی سال پیشنهاد کرد و گفت: برای توسعه اقتصادی کشور و خروج از رکود در خریدهای پایانی سال، کالای تولید داخل را فراموش نکنیم.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۷۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان به صنعت نفت و ملی شدن آن اشاره کرد و اظهار داشت: در زمانی که ایرانیان برای ملی کردن صنعت نفت تلاش می‌کردند، سه گروه و جناح در کشور وجود داشت و همه آن‌ها با نفس کار موافق بودند، اما به دلیل اینکه اتحاد نداشتند و در مسائل دیگر نیز با هم هم‌هدف نبودند، شکست خورده و از هم پاشیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اضافه کرد: یکی از این گروه‌ها متحد کشور روسیه و کمونیست بود، اما با ملی شدن صنعت نفت موافقت کردند و در کنار آیت‌الله کاشانی و طرفداران آن ایستاند، گروه دوم نیز کسانی بوند که تنها با استبداد مخالفت می‌کردند، اما استکبار را نادیده می‌گرفتند، آنها نیز با ملی شدن صنعت نفت موافق بودند و در این زمینه تلاش خود را آغاز کردند.

وی عنوان کرد: این سه گروه دست در دست هم گذاشتند و برای پیش بردن تنها هدف خود اقدام کردند، اما به دلیل اینکه اتحاد نداشتند و نتوانستند در اهداف دیگر به نتیجه برسند، تقریبا شکست خورند.

علیدادی‌سلیمانی به مهمترین دلایل خواست مردم برای ملی شدن صنعت نفت پرداخت و در این باره گفت: نفت از اکتشاف تا صادرات، مراحل بسیار زیادی داشته و نیاز به دانش، تکنولئوژی و ابزار خاصی دارد، در آن زمان این امتیازات در اختیار کشور انگلیس بود و ایرانیان تنها به عنوان یک کارگر سطح پائین خدمت می‌کردند و اجازه نداشتند دانش اکتشاف و فراوری نفت را یاد بگیرند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: این موضوع و این تحقیرهای پی در پی ایرانیان را بر آن داشت تا برای بازپس‌گیری سرمایه‌های خود تلاش کرده و برای ملی شدن آن مبارزات را آغاز کنند.

علیدادی‌سلیمانی به آغاز سال نو در هفته جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: تحول طبیعت، یک امر طبیعی است و انسان نیز باید از این پدیده یاد گرفته و خود را از درون نو کند، این موضوع در دعای تحویل سال ایرانیان نیز وجود دارد.

وی انسان را نیازمند تفریح، خواب، گردش و دیدن زیبایی‌های طبیعی دانست و تصریح کرد: باید نشاط را در نظر بگیریم، اما در رسیدن به آن مواظب باشیم و به سمت گناه و حرام کشیده نشویم، باید حدود الهی را در نظر گرفت و از آن خارج نشد و شأن و منزلت انسان را نیز در نظر بگیریم.

علیدادی‌سلیمانی خرید کالای ایرانی را در روزهای پایانی سال پیشنهاد کرد و گفت: برای توسعه اقتصادی کشور و خروج از رکود، در خریدهای پایانی سال، کالای تولید داخل را فراموش نکنیم.

وی در خطبه‌های اول نیز عمر را سرمایه‌ای بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: عمر سرمایه ارزشمند انسان است و در این میان جوانی جایگاه ویژه‌ای دارد که بیش از دو دهه از عمر انسان را در برمی‌گیرد، می‌توانیم از آن استفاده کرده و به جایگاه بسیار ارزشمندی برسیم.

امام جمعه کرمان سرمایه‌های مادی را سرمایه بعدی انسان برشمرد و تاکید کرد: موقعیت‌های اجتماعی و توانایی‌های مادی سرمایه دیگری است که در اختیار انسان قرار گرفته و باید از آن در زمینه رسیدن به تقوای الهی استفاده کنیم.

علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: سرمایه‌ها در اختیار انسان قرار گرفته‌اند تا انسان شخصیت خود را حفظ کرده و با تقوای الهی به خداوند نزدیک شویم، همه این موارد، ابزاری هستند تا ما به شخصیت ممناز نزدیک شویم.

وی رسیدن به تقوای الهی و حفظ حدود را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: جناح‌های سیاسی در کشور ما باید در تحلیل‌های سیاسی خود، حدود الهی را در نظر بگیرند و از آن عبور نکنند، تحلیل‌های سیاسی جناح‌ها اگر غرض ورزانه باشد از دیدگاه خداوند بی‌ارزش است.

 

ارسال نظرات