فرمانده سپاه ولایت تبریز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: طرح جهادگران سلامت به همت این ناحیه در راستای محرمیت زدایی و خدمات رسانی به مردم مناطق محروم اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۷۱۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نادر ارسلانی افزود: این طرح هر ماه یک جلسه با حضور تیم های پزشکی در محله یوسف آباد و شمس آباد تبریز اجرا می شود که در هر تیم یک پزشک، یک پرستار، کارشناس بهداشت محیط، روانشناس و ... به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در مناطق محروم می پردازند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح بسیج جامعه پزشکی همکاری دارند که تاکنون در دو نوبت به بیش از 500 نفر خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه دادند.

ارسلانی ایجاد طرح صندوق قرض الحسنه را در محلات از دیگر اقدامات اخیر این ناحیه خواند و اظهارداشت: برای این منظور هشت نقطه شهر به عنوان جامعه هدف مشخص شده است که هدف از اجرای آن مردمی کردن اقتصاد و حرکت دادن مردم به سمت توسعه پایدار است.

وی رویکرد بسیج را شناخت آسیب های اجتماعی عنوان و بیان کرد: بر اساس این رویکرد تلاش داریم برنامه های تدوین شده این ناحیه در این راستا با محور کنترل آسیب های اجتماعی(اعتیاد، بیکاری و طلاق) در قالب طرح های کرامت اجرا شود تا بتوانیم با اجرای برنامه های پیشگیری و فرهنگی در زودن محرومیت از مناطق محروم گام هایی برداریم.

ارسلانی در ادامه از اجرای طرح شهید حججی برای ارتباط جوانان با مساجد و طرح بهنام محمدی برای ارتباط دانش آموزان با مساجد نام برد و یادآور شد: با توجه به اینکه محور برنامه های بسیج مسجد محوری است اجرای این طرح ها در این راستا اجرا می شود.

فرمانده سپاه ولایت تبریز از برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی با عنوان یاقوت نیز در این خصوص خبر داد و افزود: این جشنواره در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد که در آن سه هزار و 950 نفر در رشته های مختلف شرکت و با یکدیگر رقابت پرداختند.

ارسلانی ابراز امیدواری کرد مشابه این جشنواره یا ادامه آن نیز با همکاری دیگر نهادی فرهنگی و ورزشی در فصل های دیگر سال و اوقات فراغت جوانان برای غنی سای اوقات و ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی برگزار شود.

در پایان این نشست فرماده سپاه ولایت تبریز از زحمات خبرنگاران رسانه ها در طول سال 96  قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها