امام جمعه ایلام گفت: دستگاه دیپلماسی باید در برابر رژیم فاسد آل سعود عکس‌العمل انقلابی نشان دهد.
کد خبر: ۹۰۰۰۷۷۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی باید در برابر رژیم فاسد آل سعود عکس‌العمل انقلابی نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دستگاه دیپلماسی باید به اظهارات گستاخانه و وقیحانه ولیعهد رژیم کودک کش آل سعود قاطعانه پاسخ دهد.

وی ادامه داد: رژیم فاسد و نامشروع آل سعود که عامل اصلی جنایات وحشیانه و کشتار فجیع هزاران انسان بیگناه در کشورهای اسلامی به ویژه عراق ، سوریه، لبنان، یمن، پاکستان، افغانستان و شیعیان نیجریه است در اثر موضع‌گیری انفعالی و دور از انتظار دولت تدبیر و امید نظام اسلامی را متهم به جهان‌گشایی و تجاوز و دخالت در کشورهای منطقه می‌کند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در حالی که این رژیم با تجاوز به مردم مظلوم یمن و با کشتار وحشیانه کودکان و مردان و زنان بی‌دفاع کشور فقیر و مظلوم یمن مرتکب جنایات متعددی شده است.

لطفی تصریح کرد: باید این رژیم به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود. رژیم آل سعود که به عنوان دیپلماسی دلار در جهان معروف است و با دلارهای نفتی و پرداخت رشوه به سازمان‌های ملل و حقوق بشر آبروی خود و این سازمان‌های عریض و طویل را بر باد داده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رژیم آل سعود در طول 40 سال گذشته از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در کنار دشمنان کینه‌توز همانند رژیم فاسد صهیونیستی ، آمریکا و مجموعه‌های ضد انقلاب برای ضربه زدن به انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

نهضت ملی نفت به رهبری آیت‌الله کاشانی و پشتیبانی ملت ایران محقق شد

وی ادامه داد: نهضت ملی نفت به رهبری آیت‌الله کاشانی و پشتیبانی ملت ایران محقق شد و سبب عقب نشینی رژیم شاه و پیروزی دولت دکتر مصدق شد. اما این پیروزی بزرگ در اثر نفوذ افراد غربگرا و وابسته به انگلیس و آمریکا در دولت دکتر مصدق نا فرجام و در نهایت با کودتای ننگین 28 مرداد با شکست مواجه شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این نهضت در نهایت با پیروزی کودتاگران ده‌ها سال حکومت خودکامه و دیکتاتوری رژیم فاسد پهلوی را فراهم کرد و چپاولگران بین‌المللی به ویژه آمریکا و انگلیس در غارت نفت و سرمایه‌های ملی و ذخایر نفت بر یکدیگر سبقت می‌گرفتند و روشنفکران غربگرا سابقه ننگین و سیاهی در خیانت به ملت ایران در دوران سلاطین قاجار و پهلوی در پرونده خود دارند.

لطفی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول 40 سال گذشته فتنه‌های مختلفی علیه ملت ایران اسلامی روا داشته که می‌توان به آشوب‌های خیابانی در کردستان و ترکمن صحرا و خوزستان و فتنه‌های 78 و 88 و 96 اشاره کرد.

خطیب جمعه ایلام گفت: امروز هم این جریان مرموز در قالب فتنه اقتصادی تمام قد در برابر شعار راهبردی اقتصاد مقاومتی قد علم کرده است.

تبریک سال نو به ملت ایران اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان ایلام همچنین سال نو شمسی که مصادف با ماه رجب ماه دعا و نیایش است را به مردم ایران اسلامی تبریک گفت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار