امام جمعه پارس آباد گفت: انقلاب اسلامی ایران به سادگی بدست نیامده که امروز عده‌ای بخواهند به آن آسیب بزنند، افزود: این انقلاب ثمره خون هزاران شهیدی است که با عبور از جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشورمان به دست دشمنان بیافتد.
کد خبر: ۹۰۰۰۷۸۲
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

انقلاب اسلامی ایران ثمره خون هزاران شهید است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمين سيد سعيد رشادي امام جمعه پارس آباد در مراسم اولین سالگرد شهید نيكنام مهرآوران، با اشاره به نقش مهم شهدا در امنیت و آرامش کشور، گفت: اگر شهدا نبودند، آرامش و امنیت کنونی در کشور حاکم نبود.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران به سادگی بدست نیامده که امروز عده ای بخواهند به آن‌ آسيب بزنند، افزود: این‌ انقلاب ثمره خون هزاران‌ شهيدي است كه با عبور از جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند ذره ای از خاک کشورمان به دست دشمنان بیافتد.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اينكه در هشت سال دفاع مقدس شهدای ما به زور به جبهه و جنگ نرفتند، بلکه همه با بصيرت و اراده قلبی شهدا بود، گفت: از نمونه بارز این شهدا مي توان به سرباز رشيد اسلام شهید نیکنام مهراوران اشاره كرد که با عشق به الله و عشق به کشور در دفاع از مرزها و آرمانهاي این انقلاب به درجه رفیع شهادت رسيد.

رشادي در ادامه تصريح كرد: امروز دشمني غربی ها و در راس آن آمریکا با کشور ایران، سر انقلاب اسلامی، دین و تحریم و ... ما‌ نیست، بلکه دشمن مخالف پیشرفت کشور و دنبال راهي براي تضعيف معنویات و ارزشها و روحیه انقلابی جوانان است.

وي همچنين با بيان اينكه امروز شهدا اعتبار انقلاب و کشور ما هستند، افزود: همه باید از این ارزشها محافظت کنند و مسوولان ما باید بیشتر از همه مواظب باشند؛ اینکه مسئولی بیاید و بخاطر پول و افزایش حقوق و .... پارتی بازی کند بزرگترین خیانت را به کشور کرده است.

انقلاب اسلامی ایران ثمره خون هزاران شهید است

در ابتداي اين مراسم، فرمانده سپاه ناحيه پارس آباد نيز جهاد در راه خدا‌، انتخاب آگاهانه و آزادانه شهدا را تضمین کننده استقلال و امنیت کشور دانست و گفت: همه ما مدیون خانواده شهدا هستیم چرا که شهدا و خانواده هاي آنها ولی نعمتان ما هستند و اگر امروز در دنيا اقتدار و عزتي کسب کرده و حرفي براي گفتن داريم از بركات خون شهدا است.

اجراي سرود توسط گروه مدافعان حرم، اهداي تابلو فرش و تنديس منقش به تصوير شهيد نيكنام مهراوران به پدر بزرگوار اين شهيد والامقام از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.

گفتني است، شهید نیکنام مهرآوران از سربازان تیپ 37 سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل و متولد سال 1373 روستای عبدالرضاباد (قره قباق حسنخانلو) است که 24 اسفندماه 95 در راستای برقراری امنیت پایدار در منطقه شمالغرب کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات