سید ساجد یعقوبی
هشدار رئیس پليس فتا استان اردبيل گفت: فروش اپلیکیشن‌های ازدواج موقت، صیغه‌یابی، دوربین برهنه‌کننده و ماهواره جیبی شیوه جدید کلاهبرداران سایبری برای کسب درآمد در فضای مجازی است.
کد خبر: ۹۰۰۰۸۰۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

تحریک کاربران، شیوه مجرمان سایبری برای کسب درآمد است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرگرد علی قهرمان طالع با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی علاوه بر داشتن کارکردهای مثبت دارای مشکلات و دردسرهای فراوانی است، اظهارکرد: ربات‌ها، کانال‌ها، گروه‌ها، صفحات و وب‌سایت‌های اینترنت محل خوبی برای مجرمان سایبری است تا بتوانند با گمراه کردن کاربران اطلاعات بانکی آنان را اخذ و اقدام به خالی کردن حساب آن‌ها نمایند. مجرمان سایبری در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی‌های وسوسه کننده مثل "همدم خود را با چند کلیک پیدا کنید"، "دانلود نرم‌افزار جدید دوربین لخت کننده بدن انسان" و "دانلود برنامه ماهواره جیبی" اقدام به کلاه‌برداری و سوءاستفاده از کاربران می‌کنند.

رئیس پليس فتا استان اردبیل افزود: اخیراً بعضی از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها یا حتی در بسیاری از کانال‌ها برخی افراد اقدام به ارائه اینترنت رایگان و فروش برنامه‌هایی به نام دوربین لخت کننده، صیغه یاب و ماهواره جیبی کرده و حتی برای اثبات آن‌ها فیلم و عکس‌هایی را قرار می‌دهند تا کاربران را وسوسه به خرید برنامه‌ها کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: سناریو معمول در این مدل کلاه‌برداری‌ها به این صورت است که قربانی در دام فیشینگ افتاده یا پولی از وی گرفته‌شده و یک نرم‌افزار خراب یا جعلی و یا حتی بدافزار جهت دسترسی به اطلاعات کاربر ارسال می‌شود و چون معمولاً رقم دریافتی کم است، قربانی با محاسبه کاری که کرده و میزان پولی که ازدست‌داده و وقتی‌که باید بگذارد درنهایت از طرح شکایت منصرف می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل در پایان با اشاره به ماده 736-737-740 و 741 قانون جرائم رایانه‌ای از هم‌وطنان عزیز خواست به دانلود و خرید این‌گونه برنامه‌ها خودداری و در صورت مشاهده این‌گونه نرم‌افزارها و صفحات در فضای مجازی، مراتب را از طريق نشانی اينترنتی پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی اعلام نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار