مسابقه هنری عکاسی، نقاشی و خاطره‌نویسی با موضوع " نوروز در زادگاهم " در شهرستان ایجرود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۸۲۵
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس این اداره ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید نوروز و رستاخیز طبیعت، " نوروز " را جشن پیوند نوزایی طبیعت و فرهنگ دانست و گفت: نوروز باستانی با قدمتی سه هزار ساله یکی از ریشه‌دارترین اعیادی است که ایرانیان تاکنون آن را گرامی داشته و جشن گرفته‌اند و بر ماست تا به عنوان متولیان فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در حفظ و پاسداشت آداب و رسوم نوروز تلاش نمائیم.

احسان پیشکاری افزود: به منظور احیاء سنت‌ها و آئین‌های کهن عید نوروز این اداره اقدام به برگزاری مسابقه "نوروز در زادگاهم" نموده که از سری برنامه‌های فرهنگی و هنری برای رسیدن به سند جامع نشاط اجتماعی و ایجاد فضای همدلی و شادابی نوروزی است .

وی هدف از اجرای این مسابقه را ایجاد زمینه برای تهیه و ارائه آثار تصویری از آداب و رسوم و فرهنگ‌های رایج در مراسم نوروزی و نیز ایجاد تعامل و رقابت سالم بین شرکت‌کنندگان در عرصه هنرهای تجسمی در شهر خوشه‌های زر دانست و اظهار داشت: امید است تمامی علاقه‌مندان با شرکت در این مسابقه موجبات پر رونق شدن آن را فراهم سازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود همچنین تاکید کرد: ماندگاری هر مقوله به دست متولیان آن حوزه است و فراهم شدن فرصتی مناسب برای تولید اندیشه و هنر، استمرار و بالندگی " هنر " را تحکیم و تقویت می‌نماید.

گفتنی است، مسابقه هنری "نوروز در زادگاهم"در ٣ بخش " عکس، نقاشی و خاطره‌نویسی" با رعایت قوانین و اصول مربوط به موضوعات " خانه‌تکانی در عید نوروز، خریدهای نوروزی، دید و بازدیدهای نوروز، سفره‌های هفت سین و سیزده بدر" تنظیم شده است .

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این مسابقه، پایان فروردین ماه ٩٧ بوده و پس از بررسی از برترین‌ها در هر بخش حسب معیارها و شاخص‌های تعیین شده در مسابقه تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

 

ارسال نظرات