اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی

اشتغالزایی برای 11 زن سرپرست خانواده دستاورد بانوی دلگانی/ تولید1500مانتو شلوار در یک سال

یک بانوی کارآفرین موفق توانسته با ایجاد یک آموزشگاه خیاطی در روستای چاه کیجی شهرستان دلگان برای یازده زن سرپرست خانواده اشتغالزایی ایجاد کند
کد خبر: ۹۰۰۰۸۵۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از دلگان، تلاش برای ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی زن و مرد نمی‌شناسد، وقتی پشتکار باشد و تکیه بر توان داخلی، آن وقت است که می‌توان این عرصه را به مرحله اجرا رساند، نمونه آن هم بانوی موفق کارآفرینان در شهرستان دلگان است که فعل خواستن را صرف کرده و با اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» این روز‌ها با ایجاد یک آموزشگاه خیاطی زمینه اشتغالزایی را برای خود و زنان یک روستا فراهم کرده است.

هاجر مرادی بانوی کارآفرینی که تحت حمایت کمیته امداد با صبر و پشتکار سال گذشته تولید ۴۶۰ مانتو و شلوار مدارس در روستای چاه کیجی از توابع شهرستان دلگان را آغاز کرد امسال توانست با افزایش دو برابری تولید مانتو و شلوار بلوچی برای ۱۱ زن سرپرست خانوار اشتغال زایی کرده است.

وی در سال ۹۲ با مشاوره و نظارت ناظران کمیته امداد موفق به دریافت وام خودکفایی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان شد و بعد از گذراندن دوره آموزش کوتاه مدت خیاطی، تجهیزات لازم برای راه اندازی آموزشگاه را خریداری کرد.

مرادی با بیان اینکه هم اکنون شش مربی و پنج خیاط که اغلب از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بوده در این آموزشگاه مشغول به کار هستند، افزود: پس از کسب مجوز آموزش در رشته‌های مختلف مانند صنایع دستی، هنر‌های تزیینی، تجسمی، فرش، کامپیوتر، حسابداری، برق، تاسیسات، مکانیک‌خودرو، مدیریت‌خانواده، خدمات آموزشی و معماری ظرف چند ماه کار را با یک چرخ خیاطی معمولی و غیر صنعتی در روستا شروع کردم.

وی ادامه داد: سالانه ۱۰۰ کارآموز در کارگاه خیاطی آموزش‌های لازم را برای ادامه شغل کسب می‌کنند.

این کارآفرین خاطر نشان کرد: کارگاه خیاطی پوشاک مدارس با دریافت سفارش‌های روزانه در طول سال هزار و ۵۰۰ پوشاک مدارس تولید کرده که ۹۹ درصد آن از طریق مدارس این شهرستان به فروش می‌رسد.

به گفته وی در عین حال موسسه خیریه سعادتیه استان اصفهان پیشنهاد کرده است که با دریافت تسهیلات شش میلیون تومانی، با ایجاد بازار کار فروش در شهر‌های بزرگ براساس نیاز متقاضیان سفارش تولید پوشاک، سوزن دوزی، خیاطی و صنایع دستی دریافت کنم که این کمک بزرگی به زنان روستا محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار