مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: وزارت نیرو با ساخت سد چرگت موافقت کرده و فاز مطالعاتی این سد پیگیری و اجرای می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۸۸۲
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدابراهیم یخکشی در گفت‌وگویی درباره با آخرین وضعیت ساخت سد چرگت در مناطق کوهستانی چهاردانگه ساری در استان، اظهار کرد: مطالعات اولیه این سد انجام شده است و برنامه داریم اعتبارات مورد نیاز را در جدول بودجه‌ای قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تامین اعتبار سد چرگت در اولویت‌های بعدی قرار دارد و برنامه‌ داریم که سال آینده در پیوست بودجه‌ای قرار گیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اعلام اینکه در سال جاری محدودیت اعتبار داشتیم، افزود: اولویت حال حاضر در ساری سد زارم‌رود بوده که پیوست بودجه‌ای آن انجام شده است.

این مسؤول در پاسخ به این سؤال که آیا بحث مطالعاتی این طرح به اتمام رسیده است، گفت: نه؛ به اتمام نرسیده است، تصویب وزارت نیرو در احداث سد در این منطقه دریافت شده است.

یخکشی یادآور شد: موافقت اولیه انجام شده است و باید مطالعات تکمیل شود.

وی در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار فارس که اگر مطالعات جواب بدهد، بحث احداث سد در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: مطالعات جواب می‌دهد، باید با دقت و حساسیت خاصی در برنامه قرار گیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: سد سازی کار سخت و حساسی است که باید حفاری‌های لازم انجام شود و دیتا برداری عمقی در دستور کار قرار گیرد.

یخکشی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه زمان‌بندی برای ساخت این سد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در کشور ساختار بودجه‌ریزی ما باید تغییر کند، اعلام زمان برنامه زمان‌بندی در برخی از کشورها وجود دارد، در کشور پروژه عمرانی زیادی داشته و به دلیل تعدد تقاضا امکان اتمام پروژه در موعد مقرر وجود ندارد.

منطقه چرگت در جنوبی‌ترین نقطه استان مازندران و در پایین دست روستای کوات واقع شده است، در حال حاضر آبی که از این منطقه جاری می‌شود، مورد استفاده اهالی روستا در چالو و کیاسر قرار می‌گیرد، حجم انبوه از آب در فصل سرد سال وارد رودخانه تجن می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها