\ پاسدار شهید سید جعفر رکابی در بیست سالگی و در بیست و ششم اسفند 1363 در شرق دجله به مقام والای شهادت نائل گشت.
کد خبر: ۹۰۰۰۹۰۶
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امروز بیست و ششم اسفند ماه مقارن با سالروز شهادت بسیجی مجاهد سیدی از تبار رسول الله (ص) و علویان مازندران پس از رشادت و حماسه آفرینی متمادی در دفاع مقدس در شرق دجله به شهادت نائل گشت.

 این  شهید والامقام در هشتم اردیبهشت43 در خانواده ای مذهبی و از طبقات مستضعف و انقلابی ساری (مرکز مازندران) دیده به جهان گشود.

پاسدار شهید سید جعفر رکابی ضمن همراهی و کمک به خانواده در گذران امورات زندگی، در بیست سالگی به ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی و امام امت رحمه الله در دفاع از کیان و نظام اسلامی لبیک گفت.

 وی سرانجام در بیست و ششم اسفند 63 در شرق منطقه دجله به خواسته خود که همان اتصال به خدا بود رسید و شربت شیرین شهادت را نوشید.

سید عباس رکابی برادر این شهید در گفتگو با بسیج مازندران ضمن اشاره به کسب عنوان برتر فیلم نامه" گرای خانطومان " به کارگردانی خود در جشنواره ملی سرزمین نور در خرمشهر گفت: شهید سید جعفر رکابی بعد از شهادت سید رضا رکابی  در سن 17 سالگی به منظور عشق به نهاد مقدس سپاه و پاسدری از ارزشهای اسلامی وارد سپاه مریوان شد و حدود یک سال ابتدایی را به عنوان بسیجی در کنار پاسداران ایفا نقش می کرد.

برادر شهید رکابی اظهار داشت: سید جعفر با وود به سن 18 سالگی برای گذران خدمت مقدس سربازی در سال 63 سپاه را بهترین نهاد برای آن برگزید و در کنار انجام خدمت سربازی آموزشهای لازم ویژه پاسداری از اسلام و کیان اسلامی را  با عضویت پاسداری  در محور های مختلف از جمله جندالله مریوان فرا گرفت.

وی گفت: این شهید بزرگوار، برای اکمال دین و رعایت توصیه های دینی در امر ازدواج چاره ای جز حضور موقت در ساری نداشت و در مدت اقامت همسری را برای زندگی مشترک اختیار کرد، که در آن مدت ابتدا به عنوان محافظ دادستان  ساری و کمی بعد محافظت از استاندار وقت  را در ماموریت پاسداری  برگزید.

سیدعباس رکابی با اشاره به شهادت پسر عمو و پسرخاله خود شهید سید باقر رکابی در 8 بهمن 63 یادآور شد:  پس از انجام مراسم 7 این شهید برادرم جعفر طاقت نیاورد و حضور در میادین نبرد را بر خود فرض دانست و به همین دلیل به منظور شرکت در عملیات بدر راهی جنوب کشور شد.

برادر شهید رکابی ادامه داد: شهید سید جعفر به سبب گذراندن دوره های آموزشی و چابکی مورد نیاز به عنوان سکاندار قایق شد و در یکی از عملیات ها در تاریخ 26 اسفند 63 در حین جابجایی نیرو، از ناحیه سر مورد اصابت  تیر دشمن قرار گرفت و به آرزوی خود که لقا الله بود دست یافت و در شب عید سال 64 پیکر مبارکش بردستان مردم ولایتمدار و دلداده به شهدای ساری تشییع و در گلزار شهدا شهر تدفین شد.

وی عنوان کرد: شهید سید جعفر در ماموریت های پاسداری خود در مریوان بارها مورد تهاجم  منافقین و کومله دمکرات قرار گرفت و جندین بار به درجه جانبازی نائل آمد.

یادش گرامی و راه پر رهرو شهدا و مجاهدین الی الله پر رهرو باد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها