مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد خبر داد:
مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: ۲۰۰ برنامه فرهنگی با رویکرد اسلامی در ایام نوروز در استان یزد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۹۱۲
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، فاطمه دانش یزدی ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان یزد با اشاره به ثبت 1720 اثر استان یزد که به ثبت ملی رسیده است اظهار داشت: از این تعداد آثار، 73 اثر معنوی و مذهبی مانند آئین نخل برداری و بسیاری از آئین‌های مذهبی و معنوی استان یزد به ثبت ملی رسیده که سعی داشتیم به بهترین شکل ممکن این آثار را به جهانیان و گردشگران خارجی و داخلی معرفی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به ثبت تاریخی شهر یزد گفت: ثبت جهانی شهر یزد سبب شد که نخستین شهر شیعه به خوبی بتواند داشته‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی خود را به دنیا معرفی کند.

وی با بیان اینکه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت در دستور کاریمان قرار گرفته است تصریح کرد: در زمینه گردشگر خارجی در استان یزد با مشکلی روبه رو نیستم.

دانش یزدی از فعالیت کمیته گردشگری مذهبی و معنوی در استان خبر داد و اظهار داشت: این کمیته در راستای معرفی داشته‌های معنوی و مذهبی شهر دارالعباده یزد تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه امسال 1000 گردشگر خارجی از 35 کشور دنیا برای مشاهده عزاداری ایام ماه محرم به استان یزد سفر کردند خاطرنشان کرد: این گردشگران فقط برای ایام ماه محرم و عزاداری‌های اباعبدالله الحسین به استان یزد آمدند.

وی افزود: حال معنوی ایام ماه محرم بر روی گردشگران نیز تأثیرات مثبت بسیاری گذاشته بود به نوعی که در یک نظر سنجی از این گردشگران که بیش از 90 درصد از آن‌ها که لائیک هم بودند، تحت تأثیر این ماه قرار گرفته بودند.

دانش یزدی با بیان اینکه 400 نفر راهنمای تور گردشگری در استان یزد فعالیت می‌کنند گفت: دوره‌های بازآموزی برای راهنمایان برگزار می‌شود که فقط نگاه معماری به بناها نداشته باشند و تمام فلسفه‌هایی که در ساخت این امکان بوده سعی شده به راهنمایان ارائه شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد از برگزاری 200 برنامه فرهنگی با رویکرد اسلامی و مذهبی در کلیه شهرستان‌ها در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: 70 نوروزگاه را در استان یزد در نظر گرفتیم که توجه به روستاها، بوم گردی و ایجاد اشتغال برای جوانان در دستور کار بوده است.
ارسال نظرات