خبرهای داغ:
استاندار همدان با اشاره به اینکه  از 600 میلیارد تومان اعتبارات رونق تولید استان 500 میلیارد تومان جذب شده است، گفت: استان همدان در سطح کشور در موضوع  جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال و رونق تولید، جزو استان‌های برتر است.
کد خبر: ۹۰۰۰۹۳۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰

همدان جزو استان‌های برتر کشور در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت  امروز در نهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ضمن ابراز رضایتمندی از وضعیت اشتغال استان و عملکرد بانک‌ها از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اظهار داشت: 300 میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی به بانک‌های استان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه  تعهد اشتغال استان برای 19هزار و 980 نفر است، گفت: با تلاش و همکاری اعضای کارگروه اشتغال خوشبختانه تاکنون برای 19 هزار و 356 نفر شغل ایجاد شده است اما ما به این اکتفا نمی کنیم و باید تا پایان 2 ماهه نخست سال آینده به سمت ایجاد 30هزار شغل حرکت کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه  از 600 میلیارد تومان اعتبارات رونق تولید استان 500 میلیارد تومان جذب شده است، افزود: استان همدان در سطح کشور در موضوع  جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال و رونق تولید، جزو استان‌های برتر است.

وی با تاکید بر پرداخت تسهیلات روستایی اضافه کرد: تأکیدات ما در موضوع اشتغال فراگیر و تسهیلات رونق روستایی به این جهت است که سهمیه روستایی استان طی دو ماه اخیر اعلام شده و وگرنه در تمام زمینه‌های اشتغال و اقتصادی مقاومتی کارهای ارزشمند و خوبی صورت گرفته است.

نیکبخت با بیان اینکه سهمیه استان در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی 144 پروژه اقتصاد مقاومتی است، گفت: علاوه بر واگذاری 544 پروژه به بخش خصوصی 2 هزار پروژه نیز برای واگذاری شناسایی شده و آماده واگذاری است.

وی  از آغاز فعالیت صنایع تبدیلی الوند همدان پس از 10 سال سخن به میان آورد و عنوان کرد: فاز اول این واحد با ایجاد اشتغال برای 100 نفر فعال شده و باید در ادامه فعالیت خود 400 نیرو نیز جذب کند به طوری که 300 نفر آنها متخصص باشند.

* عملکر د مطلوب برخی دستگاه‌ها و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

استاندار همدان با تاکید بر حل مشکلات واحدهای تولیدی در راستای ایجاد اشتغال تصریح کرد: در سال جدید از تمام مسئولین انتظار تلاش مضاعف در این راستا را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری جوانان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال و عملکرد بانک‌های در پرداخت تسهیلات در استان خوب بوده با اشاره به اظهارات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که پرداخت تسهیلات روستایی را 25میلیارد تومان برآورد کرد، گفت: اگر پرداخت 25 میلیارد تومان تسهیلات ساختگی نباشد خوب و نشان دهنده عملکرد مطلوب در این حوزه است اما تنها 11میلیارد تومان پرداخت شده است.

نیکبخت با بیان اینکه مردم به دولت اعتماد کرده و آن را انتخاب کرده‌اند بر حضور و نقش پررنگ فرمانداران در حل مشکلات استان تاکید کرد و بیان داشت: باید جواب اعتماد مردم را با حل مشکلات پاسخ داد که در این راستا باید فرمانداران نقش خود را پر رنگ‌تر کنند و این انتظار از آنها وجود دارد.

وی اضافه کرد: بعید است در شهرستان‌ها مشکلی وجود نداشته باشد بنابراین باید فرمانداران موارد را در کارگروه اشتغال مطرح کنند چراکه باید مشکلات مردم را پیگیری کنیم و این همان وظیفه ما است.

استاندار همدان با اشاره به عملکر د مطلوب برخی دستگاه‌ها و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی عنوان کرد: از مدیرکل میرات فرهنگی و گردشگردی استان گله‌مندم چراکه  طرح‌های گردشگردی  معمولاً در بانک‌ها معطل هستند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال تصریح کرد: در این خصوص باید تمام مدیران دستگاه‌ها تلاش خود را مضاعف کنند چراکه اگر ما بتوانیم فردی را شاغل کنیم اما در این موضوع کوتاهی کرده باشیم، مسئول هستیم و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

نیکبخت در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از عدم همکاری مدیر شعب بانک سینا در شهرستان نهاوند در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال تاکید کرد: چراغی از سوی آقای چراغی روشن نمی‌شود و اگر این مدیر قبل از پایان سال یک مورد تسهیلات پرداخت نکند ایشان را جابه‌جا می‌کنیم چراکه نهاوند شهرستانی حساس و محروم است که نیازمند یک مدیر مردمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات