خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد

87 مورد وقف جدید طی سال جاری در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در سال 96 وقف جدید 87 مورد بوده که نوع نیت‌ها به سمت نیازهای ‌روز و شامل وقف استکبار ستیزی، بیماران پروانه‌ای، بیماران صعب العلاج و ... بود که نشان‌دهنده تغییر نوع نگاه مردم به وقف است.
کد خبر: ۹۰۰۰۹۶۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

87 مورد وقف جدید طی سال جاری در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد کاروند در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل در سال 96 اظهار داشت: امسال برای هشتمین سال پیاپی سازمان اوقاف و امور خیریه طرح آرامش بهاری را در بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

 وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان به همراه هیئت امنای امامزادگان از 28 اسفند تا 14 فروردین آمادگی میزبانی از میهمانان نوروزی را دارد، افزود: تمام بقاع متبرکه موجود در استان آمادگی لازم برای برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه تعدادی از مساجد و حسینیه‌های شهر نیز آمادگی دارند در صورت برودت هوا میزبان زائران باشند، عنوان کرد: امسال حدود 50 مبلغ بومی و غیربومی به بقاع متبرکه موجود در سطح استان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ای را مانند سنوات قبل با عنوان «وقف چشمه همیشه جاری» را خواهیم داشت، گفت: در زمان‌های خاصی که مسافران وارد شهر می‌شوند یک تور گردشگری مذهبی را نیز خواهیم داشت.

کاروند ابراز داشت: همچنین آشنایی با واقفین بزرگ همدان مانند سیف الدوله و معرفی فرهنگ وقف به گردشگران از برنامه‌های این ارگان است.

وی با بیان اینکه باید 2018 را به عنوان فرصت نگاه ‌کنیم، گفت: امیدواریم که از نظر مذهبی معرفی خوبی داشته باشیم برای کسانی که وارد استان می شوند چراکه پایتخت گردشگری استان همدان اتفاق بی‌نظیری است و باید نگاه کنیم چه خروجی خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به وظایف رسانه‌ها گفت: بخشی از وظایف رسانه‌ها نیز این است که آورده 2018 را برای مردم تعریف کنند بنابراین ما باید معرف خوبی باشیم برای جذب سرمایه گذاری و امکاناتی که در اوقاف است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات اجرایی امسال گفت: جلسه افتتاحیه‌ای امروز در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر رونمایی خواهد شد که اتاق عمل و چهار دستگاه دیالیز که از محل موقوفات خریداری شده است.

کاروند با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت گفت: ما در سال جاری 3 میلیارد و 127میلیون تومان در کل استان در حوزه سلامت هزینه کرده‌یم که 2 میلیارد و  216میلیون تومان وقف شهر ملایر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین هزینه‌هایی که از نظر خرید تجهیزات انجام شده برای ملایر بوده است، ادامه داد: دو دستگاه برای اسدآباد چهار دستگاه برای ملایر بوده و در آینده نیز برای کبودراهنگ خریداری خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: از محل موقوفه کمک به بیماران صعب العلاج به 336 بیمار صعب العلاج مبلغ یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه به 120 بیمار صعب العلاج در شهر همدان کمک شده است، گفت: همچنین به 3 هزار و 500 بیمار دیگر نیز مساعدت شده است.

کاروند با بیان اینکه یکی از کارهایی که به صورت ویژه‌تر انجام می‌دهیم، بیماران پروانه‌ای سخت درمان است، گفت: در استان همدان 33 بیمار پروانه‌ای شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید به صورت ویژه خیرین را دعوت کنیم چراکه هزینه‌های بیماران بالا است، ادامه داد: تمام بیماران پروانه‌ای را تا 1.5 میلیون تومان کمک کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: در شهر تویسرکان 12 بیمار پروانه‌ای داریم که به مشهد مقدس اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه بین تمام بیماران پروانه‌ای که ما دسترسی داشتیم سبد کالایی به ارزش 500 هزار تومان  توزیع شد، گفت: اکثر بیماران پروانه ای از قشر پایین جامعه هستند.

کاروند با بیان اینکه بیشترین پراختی‌های ما با 95 درصد برای بیماران سرطانی بوده است، اظهار داشت: در سال 1397 برنامه‎های خاصی برای 32 روستا مانند غربالگری و... داریم که نیاز به هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف در خصوص اجرای نیت وقف گفت: امسال نیت کمک هزینه تحصیلی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب بیش از 900 میلیون تومان بود که انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: در سال 96 وقف جدید 87 مورد بوده که نوع نیت‌ها به سمت نیازهای ‌روز و شامل وقف استکبار ستیزی، بیماران پروانه‌ای، بیماران صعب العلاج و ... بود که نشان‌دهنده تغییر نوع نگاه مردم به وقف است و اخیراً نیز وقف برای تسهیل ازدواج جوانان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار