یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفت: باتوجه با ولنگاری فرهنگی که امروز در جامعه شاهدیم اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی در مقابله با این هجمه فرهنگی دشمن بسیار اثرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۰۰۹۹۹
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

نبی‌اله هاشمی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس  و از زائران اراکی راهیان نور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به حس و حال خود در مناطق عملیاتی و بازدید دوباره این مناطق گفت: حضور در این مناطق برایم تجدید خاطره است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در عملیات الفجر 2 و در منطقه «حاجی عمران» در منطقه پیرانشهر آذربایجان غربي شرکت داشته است، گفت: در آن سال‌ها تنها 21 سال سن داشتم و اکنون حضور در این مناطق برایم تجدید خاطره است.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان در جبهه‌های نبرد میان حق و باطل با صدای خمپاره‌ها و جنگنده‌ها مانوس بودند و حتی در پاره‌ای از موارد با تقلید صدای خمپاره‌ها در سنگر آن را ابزاری برای شوخی یکدیگر قرار می‌دادند.

هاشمی به نقش اثرگذار راهیان نور در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: باتوجه با ولنگاری فرهنگی که امروز در جامعه شاهدیم اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی در مقابله با این هجمه فرهنگی دشمن بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: برای حفظ این سرزمین رزمندگان بسیاری از جان خود گذشتند و امروز حضور در این مناطق و درک شرایط دوران دفاع مقدس با بیان روایتگرانی که در این مناطق حضور دارند بسیار در خنثی سازی توطئه دشمنان اثرگذار است.

این زائر اراکی راهیان نور تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار کم کاری می کنند، فعالیت فرهنگی یکی از وظایف سپاه است و سایر دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ نظیر ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و وزارت علوم نتوانسته‌اند آنچه را که مورد رضایت پروردگار و رهبری است در این زمینه انجام دهند و در این بخش 50 درصد کار بر عهده بسیج و سپاه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که فرهنگ دوران دفاع مقدس و وقاسع این هشت سال جنگ تحمیلی به آیندگان منتقل شود و اجازه ندهیم که این دوران از تاریخ کشور به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات