خبرهای داغ:
سرهنگ محمدزاده گفت: مصالحه 78 درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها در قزوین خبر داد
کد خبر: ۹۰۰۱۰۴۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به نقل از  پايگاه خبري پليس سرهنگ ایمانعلی محمد زاده در تشريح عملکرد یک ساله مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری ها و تشریح ضرورت خدمات مشاوره ای اظهار داشت: افراد هر جامعه متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن با انواعی از انحرافات و مشکلات روبه روست که تأثیرات مخرب آن بر روی جامعه بصورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذاری می باشد.

وی ادامه داد: شناخت مشکلات اجتماعی افراد جامعه می تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعادل هموار سازد، به طوری که علاوه بر درک عمل آن ها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل هایی به سلامت جامعه کمک کرد.

این مسوول افزود: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات اجتماعی امروز در جامعه، ناهنجاری رفتاری و روش های مقابله با آنها است. در میان این مسائل و مشکلات بغرنج جوامع امروزی، آن چه که توجه بسیاری از روانشناسان، جامعه شناسان و حقوقدانان را به خود جلب کرده است، مساله رواج بزهکاری در بین نوجوانان و جوانان می باشد.

معاون اجتماعی استان اضافه کرد: نوجوانان و یا جوانانی که سازندگان اجتماع فردا هستند دراين دوره از نظر جسمانی درحال رشد ، از نظر عاطفی نارس ، از لحاظ تجربه محدود و از نظر فرهنگ اجتماعی بسيار شكننده و تحت تاثير هستند، آشوب درونی، بحران های هويت، اضطراب، افسردگی ترس های اجتماعی همراه با اختلالات روانی و شخصيتی به صورت های مختلف در اين دوره شايع می باشد.

سرهنگ محمد زاده اذعان داشت: بدون شک، نوجوانان بزهکار بیش از نوجوانان دیگر با مشکلات ناخوشایند زندگی دست به گریبان هستند. در این ارتباط پلیس در کنار دیگر نهادها می تواند به عنوان یکی از نهادهای موثر در جامعه با رویکرد اجتماعی در سطوح مختلف همانند خدمات مشاوره وارد شود و با تمرکز بیشتر بر نوجوانان (علی الخصوص) دانش آموزان در تعاملی منطقی، به کاهش بزهکاری و مهار آن بپردازد.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از کجروی ها و بزهکار های گوناگون در نوجوان و جوانان، نه تنها باید آنها را از ارتکاب جرم و بزه دور نگه داشت، بلکه باید رفتار هایی را به آنها آموزش داد تا بتوانند با کمک آنها خواسته ها، نیازها، و احتیاجات خود را برآورده سازند.

این مسئول یاد آورشد: ارتقاء بهداشت روانی جامعه و آموزش مهارت های زندگی به افراد از طریق خدمات مشاوره و مددکاری می تواند گام مهمی را در کاهش آسیب های روانی یا اجتماعی و در نهایت کاهش جرم منجر شود.

معاون اجتماعی استان با اشاره به عملکرد یک ساله مرکز مشاوره تصریح کرد: تاكنون بالغ بر 8 هزار و 521 نفر به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری ها در سطح استان و شهرستان ها مراجعه كرده اند که با توجه به تعداد مراجعه کنندگان، با تلاش مشاوران و مددكاران اجتماعی 78% درصد پرونده های ارجاع داده شده به دوایر مشاوره ومددکاری کلانتری ها به مصالحه منجر شده است.

وی عنوان داشت: بيشتر پرونده های مصالحه شده در دواير مشاوره و مددکاری كلانتری ها شامل پرونده های نزاع و درگیری، حقوقی، مشکلات خانوادگی بوده است، که با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاران کلانتری ها با چندين جلسه پيگيری و رسيدگی، سرانجام منجر به مصالحه شده است.

این مسئول بیان داشت: طرح مشاوره فعال از ديگر اقداماتی است كه به همت كارشناسان مركز مشاوره و مددكاران اجتماعی پليس در جامعه هدف (مدارس، مساجد و غیره) در حال اجرا است که در طی 12 ماهه سال جاری 156، جلسه آموزشی در سطح مدارس و مساجد و ادارات برگزار که از اين تعداد 127 جلسه آموزشی درسطح مدارس و در مقاطع مختلف تحصيلي توسط مشاوران و مددکاران کلانتری ها برگزار شده است. که در مجموع تعداد 10 هزار و 450 نفر از جلسات مشاوره ای برگزار شده بهره مند شده اند.

سرهنگ محمد زاده در پایان عنوان داشتند: مرکز مشاوره و دوایر مددکاری كلانتری ها همه روزه بخصوص ایام تعطیلات نوروز پاسخگوي سوالات و مشكلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، تربیتی، ازدواج و غیره هستند و شهروندان می توانند همه روزه در ساعات اداری به اين مراکز مراجعه و یا با شماره 2183456 مرکز مشاوره تماس و از خدمات رايگان مشاوره بهره مند شوند. علاوه بر این، می توانند با ارتباط با کانال تلگرام پلیس به آدرس @police-qazvin از سایر خدمات مشاوره ای پلیس نیز استفاده کنند.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها