راهیان نور-21

حضور زائرین زنجانی در یادمان شهدای نهر خین

در دومین روز از حضور زائرین در سرزمین های نور ، نهر خین میزبان زنجانی های شهید پرور بود .
کد خبر: ۹۰۰۱۰۶۷
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، حاج حسین یکتا یکی از راویان توانمند کشوری در جمع زائرین زنجانی با تشریح منطقه عملیاتی خین گفت: خین نهری است در نزدیکی روستای خین در غرب خرمشهر و جنوب نهر عرایض که جزیره بوارین عراق را از شلمچه ایران جدا می کند.

حاج حسین یکتا افزود: این نهر در مجاورت پاسگاه مرزی خین قرار دارد و دو و نیم متر عمق و بین هشت تا سی متر عرض آن متغیر است و در تنومه عراق به شط العرب می ریزد.

وی اظهار داشت: در جریان آزادسازی خرمشهر ، خین یکی از محورهای قرار گاه نصر به فرماندهی شهید همت برای ورود به شهر بود و در عملیات والفجر 8 پشتیبانی قرارگاه خاتم النبیاء (ص) در محدوده آن صورت گرفت.

این راوی توانمند کشوری تصریح کرد: رزمندگان در عملیات کربلای 4 در نبردی شجاعانه خسارات و تلفات فراوانی به دشمن وارد کردند و حتی عده از رزمندگان از نهرخین گذشتند. اما در نهایت به دلیل لو رفتن عملیات و حجم بسیار سنگین آتش دشمن ، فرماندهان دستور توقف عملیات را صادر نمودند. با اطلاعات و تجارب به دست آمده در این عملیات ، این منطقه در عملیات کربلای 5 آزاد شد.

یکتا در ادامه به رشادت ها و دلاوری های غواصان دریادل پرداخته و گفت : غواصان ایرانی دل در گرو اسلام گذاشته و جاودانه اند.

در پایان این مراسم زائرین با نوای برادر مهدی رسولی یکی از مداحان برجسته کشوری به عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات