خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد

خدمات رسانی بیش از ۲۵۰ نفر در قالب طرح آرامش بهاری به زایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت:در ایام نوروز ۵۰ نفر از کارمندان اوقاف برای طرح آرامش بهاری شیفت بندی شدند و حدود ۲۰۰ نفر هم در امامزادگان در خدمت مردم هستند.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۰۳
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵


به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل در نشست خبری که با حضور خبرنگاران استان برگزار شد، اظهار کرد:در لحظه تحویل سال نو مردم در بقاع متبرکه حضور می یابند تا سال نو را با حضور در اماکن متبرکه تحویل کنند.
وی افزود:۱۰۴ بقعه در ایام نوروز در خدمت زایران است البته تمام بقاع آماده پذیرایی از زایران است اما برای این ۱۰۴ بقعه برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه در ۳۵ بقعه خیمه طرح معرفت برپا می شود، اضافه کرد:سعی کردیم یک محیط آرام، امن و تمیز در بقاع متبرکه استان برای زایران فراهم کنیم.
عادل ادامه داد:در برخی از بقاع متبرکه از جمله امامزاده اسماعیل باراجین و امامزاده علی اکبر زرآباد امکان اسکان مسافران را فراهم کردیم.
وی عنوان کرد:در ایام نوروز ۵۰ مبلغ از حوزه علمیه قم به صورت تمام وقت در بقاع متبرکه استان قزوین حضور پیدا می کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد:دوره های ویژه کار در نوروز را گذرانده اند و بیش از ۴۰ هزار جایزه و اقلام فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفتیم.
به گفته عادل در بیش از ۵۰ بقعه استان مراسم تحویل سال نو را برگزار می شود.
وی بیان کرد:مجموعه استان در حوزه های مختلف هماهنگی های لازم را باهم داشتند تا در ایام تعطیلات نوروز ضمن ارایه خدمات به شهروندان، خاطره خوشی را برای مسافران نوروزی داشته باشند که در این میان اداره کل اوقاف هم بخش فرهنگی را برعهده گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود:با توجه به اینکه بخشی از موقوفات استان در راستای حمایت از نیازمندان است، از محل این موقوفات مبالغی را در اختیار این بزرگواران قرار دادیم.
عادل اضافه کرد:اگرچه بضاعت ما زیاد نبود اما سعی کردیم ۸۰ میلیون تومان اعتبار را بین ۸۰۰ خانوار نیازمند توزیع کردیم.
وی ادامه داد:۱۰۰ میلیون تومان هم برای۶۰۰ خانوار از محل درآمد موقوفات غیرمتصرفه در قالب بسته های غذایی و البسه توزیع شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد:ترویج این نوع موقوفات یکی از اولویت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم شاهد وقف های جدید در این حوزه باشیم.
عادل اظهار کرد:۵۰ نفر از کارمندان اوقاف برای طرح آرامش بهاری شیفت بندی شدند و حدود ۲۰۰ نفر هم در امامزادگان در خدمت مردم هستند.
وی گفت:تاکنون حدود حداقل۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/پ۹۰۰۱/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها