مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی بسیج در گفت و گو با «بسیج»:
حجت الاسلام حسینی گفت: جشنواره ملی سرزمین نور یکی از جشنواره های موثر در جهت استخراج گنجینه دفاع مقدس از طریق هنر است.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۲۲
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

حجت الاسلام حسینی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی،راهیان نور و گردشگری بسیج در گفت و گو با خبرگزاری بسیج با اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور که همه ساله برگزار می شود،اظهار داشت: بنده معتقدم که دفاع مقدس، تجلی هنر مردان الهی بود که سرآمد آن، شهادت است و استخراج این هنر، از طریق هنر ممکن می شود و می توان گفت که جشنواره یکی از بهترین راه ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که از طریق این جشنواره عاملی برای استخراج گنجینه دفاع مقدس از طریق هنر است.

 

وی ادامه داد: هنر را چیزی جز هنر نمی تواند منتقل کند و جشنواره سرزمین نور، این حرکت هنری در مسیر ترویج فرهنگ شهدا را در دستور کار خود قرار داده است و اهداف این جشنواره، استخراج گنجینه دفاع مقدس از راه های مختلف هنری و ادبی مثل شعر، داستان،خاطره نویسی،فیلم،عکس و... است.


حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: امروزه باید با استفاده از هر آنچه که باعث پیوند دادن نسل امروز و دیروز می شود، استفاده و بهره ببریم و هیچ ابزاری همچون ابزار هنر در این مسیر ماندگار نیست.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی،راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه هنر مردان خدا، شهادت است، گفت: شهدا با هنر خود یعنی شهادت، باعث حفظ اسلام شدند و تنها از طریق هنر می تواند هنر مردان خدا را نمایان کرد و به نسل امروز معرفی نمود و جشنواره ملی سرزمین نور یک کار هنری است که باعث تشویق و ایجاد انگیزه درجوانان می شود که با هنر خود، راه شهدا را ماندگار تر کنند.
وی در پایان افزود: رهبرانقلاب، راهیان نور را یک سنت حسنه توصیف نموده اند و فرموده اند که راهیان نور یک فناوری برای استخراج معدن و میراث دفاع مقدس است و ما برای اثرگذاری بیشتر راهیان نور، نیازمند به روز کردن ابزارهای هنر داریم و در این زمینه باید همفکری بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظرات