پلیس فتا در طول ایام نوروز بصورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی به عموم شهروندان و پاسخگویی به سوالات و مشکلات آنها در خصوص موضوعات و جرایم فضای مجازی می می باشد.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۲۳
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  رئیس پلیس فتا زنجان گفت :یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری از هموطنان عزیز کلاهبرداری می شوداز طریق ارسال پیامک و تماس های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی ها ومسابقات برنامه های رادیویی و تلویزیونی می باشد.

سرهنگ آدینه لو افزود:  این افراد با برقراری تماس ویا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه کشی برنامه های رادیو و تلویزیونی از قربانیان درخواست می کند جهت دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه نمایند

وی اظهار داشت: اولین شگرد این افراد تغییر زبان دستگاههای خود پرداز می باشد و در پی این تغییر زبان با اغفال افراد رمز بانکی، شماره کارت، تاریخ انقضاء و cvv2  را از افراد دریافت کرده و از حساب قربانیان برداشت می کنند. از دیگر شگردهای این مجرمان اعلام شماره کارت خود به عنوان کد هایی برای انتقال وجه می باشد که که با این کار فرد ندانسته کل موجودی حیاب خود را به حساب فرد کلاهبردار واریز می نماید.

رئیس پلیس فتا زنجان تصریح کرد: به شهروندان و هموطنان عزیز توصیه می‌شود به چنین تماس های تلفنی  توجه نکنند و موضوع را سریعاً به پلیس فتا گزارش نمایند ثانیاً برای دریافت وجه جایزه نیازی به مراجعه پای دستگاه های خود پرداز بانکی نمی‌باشد.

سرهنگ آدینه لو افزود: در صورت مواجهه با موارد  مشکوک آن را از طریق تلفن مرکز فوریتهای پلیسی( 110 ) یا سایر راه های ارتباطی پلیس فتا   به ما گزارش نمایند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: پلیس فتا در طول ایام نوروز بصورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی به عموم شهروندان  و پاسخگویی  به سوالات و مشکلات آنها در خصوص موضوعات و جرایم فضای مجازی می می باشد.

 

ارسال نظرات