در آستانه سال جدید که بسیاری از هموطنان برای استقبال از سال جدید و بهار مشغول خانه‌تکانی هستند مردم زلزله‌زده کوهبنان در حال آواربرداری منازل مسکونی تخریب شده خود هستند و بارش باران و آبگرفتگی معابر موجب کندی کار شده است
کد خبر: ۹۰۰۱۱۶۴
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، در آستانه سال جدید بسیاری از مردم در جای جای ایران اسلامی برای استقبال از سال جدید و بهار مشغول خانه‌تکانی هستند این در حالی است که مردم شهرستان کوهبنان در حال آواربرداری منازل مسکونی تخریب شده خود هستند.

زلزله شب یلدای شهرستان کوهبنان بسیاری از مردم را روانه چادرها کرد که در ادامه با کمک‌های خیران، بنیاد مسکن، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، قرارگاه امام رضایی‌ها و موسسات خیریه بیشتر مردم در کانکس‌های اهدایی اسکان موقت شدند.

البته کار آواربرداری منازل و امکان عمومی تخریب شده از اولین روزهای زلزله با فعالیت بنیاد مسکن و شهرداری آغاز شد و امروز در هر کوی و برزن شهرستان شاهد آواربرداری،گودبرداری،انجام شفته، بتن‌ریزی و ساخت و ساز هستیم.

طی روزهای گذشته گرد و غبار ناشی از آواربرداری‌ها فرصت را از شهروندان کوهبنانی گرفته بود و دیگر جایی برای غبارروبی و نظافت منازل نگذاشته بود که این مهم با نزول رحمت الهی بهبود پیدا کرد.

از طرفی طی چند روز گذشته مردم کوهبنان شاهد ناپایداری‌های جوی،گرد و خاک، بارش باران و ... بوده‌اند که بارندگی از صبح امروز شدت بیشتری به خود گرفته و موجب آبگرفتگی معابر و راه افتادن جویبارها و سیلاب‌ها شده است.

بارش باران در حالی که جای شکر دارد اما برای برخی از مردم شهرستان کوهبنان که همت خود را در راستای ساخت و ساز منازل مسکونی گذاشته‌اند موجب کندی کار شده است.

این روزها شاهد امید و نشاط در بین مردمی هستیم که حدود سه ماه به‌واسطه زلزله مشکلاتی را به جان و دل خریدند اما همچنان با امید خود را برای استقبال از سال جدید آماده می‌کنند.

 

ارسال نظرات