استاندار لرستان:

سمن‌ها آلوده مسائل سیاسی نشوند/ بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در حوزه اشتغال لرستان

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه باید مواظب بود که این تشکل‌ها آلوده مسائل اقتصادی، سیاسی و دولتی نشوند، بیان داشت: گرایش و تمایل سیاسی صرفاً به معنای گرایش به یک حزب و جریان اعم از اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی نبوده بلکه دربرگیرنده بسیاری از رفتارهاست که با تمایل به تعریف و یا تخریب گرایشی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۸۱
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی در جلسه مدیران انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار داشت: برای ایجاد ارتباط با تشکل‌ها باید مکانیزم درستی تعریف کرد و در این راستا ضروری است مدیران و بدنه دستگاه‌ها برای ایجاد این ارتباط در سطوح مختلف تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: حضور نمایندگان سمن‌ها و نوع فعالیت آنان بخصوص در شهرستان‌ها نشان می‌دهد که این نوع کار در استان پویا و زنده است.

استاندار لرستان با اشاره به برخی از نظریه‌پردازان در حوزه سیاسی گفت: طبق گفته این نظریه‌پردازان دولت شرّ لازم است به عبارتی وجود دولت لازم، ولی شرّ است.

وی ادامه داد: وجود احزاب، تشکل‌ها و دیگر انجمن‌های مردمی باهدف دفاع از حقوق مردم در جهت کم کردن این شرّ است.

خادمی بابیان اینکه دولت‌ها به‌طور طبیعی دارای قدرت بوده و مشروعیت آن به دست خودشان است، افزود: بنابراین به دنبال توسعه و گسترش حوزه قدرت و مشروعیت خود هستند و بشر در مقابل فشار دولت‌ها همواره درصدد محدود کردن قدرت آن‌ها بوده است.

وی یادآور شد: وجود NGO‌ها در ایران طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته و می‌توانند در حوزه‌های مختلف ازجمله حقوق شهروندی، محیط‌زیست، کمک‌های اجتماعی، تحت عنوان خیرین به معنی خاص در راستای توسعه ایران نقش ایفا کرده و کار‌های بزرگی انجام دهند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه باید مواظب بود که این تشکل‌ها آلوده مسائل اقتصادی، سیاسی و دولتی نشوند، بیان داشت: گرایش و تمایل سیاسی صرفاً به معنای گرایش به یک حزب و جریان اعم از اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی نبوده بلکه دربرگیرنده بسیاری از رفتارهاست که با تمایل به تعریف و یا تخریب گرایشی صورت می‌گیرد.

وی افزود: رفتار‌هایی که ریشه در کسب قدرت دارند درواقع رفتار‌های سیاسی هستند که انجمن‌های مردم‌نهاد باید از آن‌ها خودداری کنند.

خادمی بابیان اینکه در حوزه اجتماعی مسائل و مشکلات فراوانی وجود دارد، افزود: بسیاری از مردم در نیاز‌های اولیه زندگی خود مشکلات جدی دارند و انجمن‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها می‌توانند برای رفع این نیاز‌ها اقدام کنند.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌های مردم‌نهاد در حوزه اشتغال اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات و گردشگری می‌توان با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی کارآفرینی کرد.

استاندار لرستان بر لزوم ارتباط اقتصاد و محیط‌زیست تأکید کرد و افزود: همراهی نکردن مردم در حفاظت محیط‌زیست ناشی از تعریف نشدن نفع فردی محیط‌زیست برای آن‌ها است حال‌آنکه با پیوند اقتصاد مردم با محیط‌زیست می‌توان در آنان انگیزه ایجاد کرد تا خودشان در حفاظت از محیط‌زیست پیش‌قدم شوند.

وی با اشاره به اینکه در فصل بهار تا شهریور موضوع آتش‌سوزی جنگل‌ها و منابع طبیعی مطرح می‌شود، گفت: باید این آمادگی در انجمن‌های مردم‌نهاد وجود داشته باشد تا برای مقابله با این مشکلات به دولت کمک کنند چراکه دولت با توجه به کمبود امکانات به‌تن‌هایی نمی‌تواند با این مشکلات مقابله کند.

خادمی با اشاره به غیرانتفاعی بودن انجمن‌های مردم‌نهاد بیان داشت: سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد نباید آلوده مسائل و مباحث اقتصادی شوند تا بتوانند کارکرد و جایگاه خود را حفظ کنند.
خادمی با استقبال از تأسیس انجمن‌های مردم‌نهاد در لرستان گفت: امید است بتوان از ظرفیت این انجمن‌ها در توسعه استان بهره گرفت.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار