بسیاری از افراد خلاق حوزه فناوری در کشورهای اروپایی در سال های گذشته با توجه به شرایط مساعد آمریکا ترجیح داده اند به این کشور مهاجرت کنند، اما اروپا درصدد تغییر این روند است.
کد خبر: ۹۰۰۱۲۲۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳


به گزارش خبرگزاری بسیج، اروپا با برخی محدودیت ها در زمینه سرمایه گذاری محلی در زمینه فناوری اطلاعات و دیگر فناوری ها مواجه است و آمریکا همیشه تلاش کرده از این محدودیت ها سوءاستفاده کند.

ولی سیاست های سختگیرانه آمریکا علیه مهاجرت نیروهای متخصص خارجی و رویکرد نژادپرستانه و توام با فشار و تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوری خواه ایالات متحده موجب شده تا ریسک سرمایه گذاری در اروپا این روزها کمتر از آمریکا به نظر برسد.

به نظر می رسد برخی کشورهای اروپایی با درک شرایط جدید به وجود آمده در آمریکا در تلاش هستند تا نه تنها جلوی مهاجرت مغزهای خود را به آمریکا بگیرند. بلکه سعی می کنند قاره سبز را به مقصدی جدید برای مهاجرت متخصصان فناوری اطلاعات مبدل کرده و اروپا را جایگزین آمریکا کنند.

در ماه های اخیر نشانه های مثبتی در این زمینه ظهور کرده و سرمایه گذاران، کارآفرینان و شرکت های مختلفی در نقاط مختلف اروپا بودجه های قابل توجهی را به شرکت های نوپای حوزه فناوری اختصاص داده اند که باعث تسریع حرکت رو به جلوی آنها می شود.

این سرمایه گذاری ها روند رو به رشد موسسات فناوری اطلاعات را شدت بخشیده و به عنوان مثال شرکت فنلاندی نوپای Vizor موفق به جمع آوری 2.3 میلیون دلار بودجه در مدتی کوتاه شده است. این نشانه های مثبت باعث شده تا امیدواری برای جایگزینی اروپا به عنوان قطب فناوری اطلاعات به جای آمریکا در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش یابد.

ارسال نظرات