مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: حدود ۳۰ هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته سال گذشته به ۴۵ هزار نفر رسید و امروز ۵۱ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان داریم.
کد خبر: ۹۰۰۱۲۳۸
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی‌یاور عزیزپور امشب در آیین گردهمایی روسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی لرستان برای توسعه ورزش در سال 97 ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: بیشتر اوقات قهرمانان را می‌بینیم اما به بسترسازان این عرصه کمتر توجه شده است؛ نقش مربی، استان و شهرستان در قهرمانی هر ورزشکار دیده نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بیان کرد: سال 93، 98 میلیون تومان درامد اجاره مکان‌های ورزشی بود درحالی‌که سال 94 یک میلیارد و 200 میلیون و امسال 1 میلیارد و 300 میلیون درامد حاصل از اجاره مکان‌های ورزشی شد و به ورزش استان تزریق شد و ممکن است.

وی با اشاره به اینکه اگر ورزشکار سازمان‌یافته عدد قابلی باشد می‌توان مطالبه اعتبار بیشتر کرد که امروز بر این مبنا اعتبار هشتم کشور را کسب کرده‌ایم و این را حاصل از تلاش هیئت‌های ورزشی استان است گفت: حدود 30 هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته سال گذشته به 45 هزار نفر رسید و امروز 51 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان داریم.

عزیز پور گفت: در سال 93، 634 نفر عناوین قهرمانی در سطح ملی و عناوین مسابقات بین‌المللی ورزش لرستان کسب کرده بود که سال 94 به هزار و 114 عنوان افزایش یافت و سال 95 به هزار و 509 عنوان و امسال نیز هزار و 816 عنوان قهرمانی رسید.

وی بابیان اینکه حدود 7 سانتی‌متر به سرانه ورزشی استان اضافه شد، عنوان کرد: نزدیک به چهلمین سال نظام تا سال 93، 49 سانتی‌متر فضای ورزشی داشتیم که تا امسال سرانه استان به بیش از 57 سانتی‌متر رسیده است، سرانه ورزشی ما نسبت به سرانه کشوری حدود 23 سانت کمتر است و در تلاشیم این فاصله را کم کنیم و تعادلی در سرانه ورزشی شهرستان‌ها ایجاد کنیم،

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی ادارات کل ورزش و جوانان به قضاوت مدیران شهرستانی سال 96 نسبت به سال‌های قبل بیش از دو برابر شده است خاطرنشان کرد: اعتبار تجهیزات شهرستان‌ها نیز قبلاً 10 میلیون تومان بوده که امروزه تا 70 میلیون هم رسیده است.


انتها پیام/

 

ارسال نظرات