مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد با تشریح وضعیت منطقه زلزله‌زده کوهبنان، گفت: درصد زیادی از زلزله‌زدگان کوهبنانی مشکل معیشتی دارند.
کد خبر: ۹۰۰۱۲۶۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان به نقل از فارس یزد، علی پورمیرزایی گفت: بابیان اینکه در شرایط پس از زلزله از جمعیت 438 نفری کوهبنان درصد زیادی دچار مشکل معیشتی‌اند، اظهار داشت: مردم محروم کوهبنان نه‌تنها قادر به ساخت خانه نیستند که از عهده خرید زمین هم برنمی‌آیند.

وی افزود: بعضی از اهالی این منطقه با حقوق ماهیانه 400 تا 500 هزار تومان که از چوپانی کسب می‌کنند روزگار می‌گذراندند که اکنون حتی جایی برای اسکان هم ندارند.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی خیلی از این خانواده‌ها به‌گونه‌ای است که اگر کمکی به آن‌ها نشود شاید تا ده سال دیگر هم مجبور باشند در این خرابه‌ها و کانکس‌ها زندگی کنند.

پورمیرزایی تأکید کرد: برون‌رفت از چنین شرایطی نیازمند مشارکت خیرین عزیز در پروژه‌های عمرانی موجود است تا بتوانند باعث شادی دل یک خانواده در ایام نزدیک عید شوند.

وی با اعلام آمادگی گروه‌های جهادی برای انجام پروژه‌های عمرانی با مشارکت خیرین افزود: جهادگران در این منطقه کار را باقیمت مناسب و نیروی انسانی رایگان با نیروهایی که با دل‌وجان برای مردم محروم منطقه کار می‌کنند به انجام می‌رسانند.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد بابیان اینکه خیلی خانواده‌ها توانایی تأمین نیازهای اولیه خود را هم ندارند افزود: حداقل کار برای زلزله‌زدگان در بخش عمرانی، ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای محرومین منطقه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با مشارکت مردم، مسئولین و خیرین بتوانیم گام کوچکی در خدمت به مردم مظلوم کوهبنان برداریم.

ارسال نظرات