شهردار بناب خبر داد؛

ساخت نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی

شهردار بناب از ساخت سایت نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در بناب با سرمایه گذاری خارجی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۱۲۸۱
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نادر داودی  اظهار داشت: لزوم حفظ محیط زیست از خطرات آلودگی و همچنین حفظ و نگهداری انرژی‌های تجدیدناپذیر به عنوان سرمایه کشور موجب شده تا مسئولان و کارشناسان به سمت استفاده از انرژی‌های پاک از جمله بهره‌مندی از انرژی تابشی خورشید بروند.

وی با بیان اینکه شدت بازتابش نور خورشید در سواحل شهرستان بناب نسبت به شهرهای دیگر حاشیه دریاچه ارومیه بیشتر است؛ گفت: کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی احداث نیروگاه خورشیدی در بناب از 6 ماه پیش آغاز شده بود که خوشبختانه تحقیقات کارشناسان حوزه انرژی در این زمینه مثبت بوده است.

داودی با اشاره به اینکه احداث پروژه نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در بناب بیش از 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ بیان کرد: سرمایه گذاری برای احداث این سایت توسط شرکت هایی از دو کشور فرانسه و چین صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: پس از 6 ماه مطالعه و تحقیق طی امروز قرارداد همکاری در زمینه احداث این نیروگاه با شرکت‌های چینی و فرانسوی نهایی می‌شود.

داودی با تشریح اهداف شهرداری بناب برای ایجاد سایت نیروگاه خورشیدی خاطرنشان کرد: اجرای چنین طرح‌هایی به منظور ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری صورت می‌گیرد و امیدواریم نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی بناب تا پایان سال 97 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

شهردار بناب با تأکید بر اینکه هدف بعدی از اجرای این طرح ها ایجاد اشتغال برای شهروندان است؛ گفت: با تکمیل و راه اندازی این نیروگاه برای 80 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار