مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد:
مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به آمادگی مساجد استان یزد جهت استقبال از مسافران نوروزی، بر لزوم حفظ حرمت شهادت امام هادی (ع) در روز اول فروردین تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۰۱۲۸۴
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام علی کارگر، ضمن تبریک فرارسیدن نوروز و با اشاره به اینکه روز اول عید نوروز مصادف با شهادت امام هادی (ع) است، گفت: با توجه به مصادف شدن روز اول فرودین ماه با سوم رجب ضروری است حرمت اهل‌بیت (ع) مراعات شود.

وی از آمادگی مساجد استان یزد برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و افزود: با مساجد استان یزد برای ایام نوروز هماهنگی لازم به‌عمل‌آمده است که در طول ایام نوروز امام جماعات مساجد برای خواندن نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی مسافران نوروزی حضور فعال داشته باشند

مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: در نوروز سال ۹۷ مبلغان زیادی با همکاری اداره اوقاف در استان یزد حضور دارند که مسئولیت تبلیغ و اجرای برخی امور فرهنگی ازجمله پاسخگویی به مسائل شرعی مسافران نوروزی را بر عهده‌دارند.

حجت‌الاسلام کارگر از توزیع پوستر شامل مباحث اخلاقی، آداب‌ورسوم اخلاقی پسندیده و رفتار نیک با یکدیگر در بین مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که این پوستر‌ها در محله اسکان مسافران نوروزی توزیع شود؛ چنانچه با توجه به ثبت جهانی استان یزد و جذب گردشگران زیادی به استان، هزار پوستر فرهنگی در این راستا تهیه‌شده است تا در اختیار مسافران قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به هم‌زمانی ایام اعتکاف با تعطیلات نوروزی و ادعای برخی افراد مبنی بر کاهش تعداد معتکفان، بیان داشت: این ایام باشکوه با محوریت و مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود؛ همچنین تعطیلات نوروزی علاوه بر اینکه سبب کاهش جمعیت معتکفان نمی‌شود؛ بلکه ظرفیتی برای علاقه‌مندان ایجاد می‌کند تا در این مراسم معنوی حضورداشته باشند.

مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان با تأکید بر لزوم آمادگی و هماهنگی دستگاه‌ها برای مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان اجرایی در امر ساماندهی مسافران نوروزی توجه به مقوله نماز و فراهم کردن مکان‌های مناسب را جدی بگیرند تا در ایام نوروز و ورود گردشگر به استان با مشکل خاصی مواجه نشویم.
ارسال نظرات