به مناسبت روز جهانی مددکار مراسم بزرگداشتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور حوزه مشارکت‌های اجتماعی، اداره بهزیستی، کمیته امداد، سازمان‌های زندان‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در تالار سلامت دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۱۳۰۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این مراسم ضمن تبریک سال نو و قدردانی از زحمات مددکاران گفت: مددکاران حلقه وصل مسئولین، نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط، خیرین و مدجویان می‌باشند.
وی با اشاره به انگیزه‌های درونی مددکاران جهت فعالیت در لین حرفه افزود: کسانی که به حوزه مددکاری وارد می‌شوند باید ویژگی‌های خاص و دغدغه برخواسته از تمایلات قلبی و درونی برای فعالیت در این زمینه داشته باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به رویکرد‌های مختلف در بیمه‌ها در دنیا و پرداخت هزینه‌های غیرمستقیم درمان بیان کرد: دیدگاه‌های مختلفی وجود داردکه یکی از آن‌ها دیدن تفاوت در پرداخت حق بیمه است؛ یعنی افراد برخوردارتر پرداختی بیشتری داشته باشند و افراد کم برخوردار پرداختی کمتری داشته باشند، اما در پرداخت هزینه‌های درمان همه افراد یکسان دیده شوندکه در این حالت نیز برخی افراد توان پرداخت حداقل‌ها را نیز در امر درمان و دارو ندارندو در این حالت مددکاری ورود پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: انتظار ما از خیرین ازجمله خیرین سلامت پیش از ساختمان و تجهیزات مساعدت و کمک در این حوزه و موضوعات مددکاری درمانی و کمک به خانواده‌های نیازمند ودارای فرد بیمار است.
دکتر باباخانی قائم مقام رئیس دانشگاه در امورمشارکت‌های مردمی با اشاره به شعار روز جهانی مددکاری اجتماعی، توسعه اجتماعی و پایداری زیست محیطی افزود: هدف مددکاری اجتماعی نوین افزایش کیفیت زندگی همه افراد جامعه است به طوری که خدمات مددکاری اجتماعی شامل خدمات رفاهی و خدمات توانبخشی برای همه گروه‌های سنی (کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و سالمندان) هم افراد توانا و هم افراد توان یاب معلولان جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی را در بر می‌گیرد در واقع اقدامات و حمایت‌های مالی تنها بخشی از فرایند ارائه خدمات مددکاری اجتماعی می‌باشد.
دکتر مسعود جهان سیر معاون مدیر کل و رییس اداره بهزیستی شاهرود در خصوص وظایف مددکاری در همه حوزه‌های مطالبی را ارائه نمود.
گفتنی است: در این مراسم از ۴۰ نفر از مددکاری فعال حوزه‌های مختلف تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها