دبیر کانون‌ زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب:

زندان ساواک در مشهد تبدیل به موزه عبرت می‌شود

دبیر کانون‌ زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب گفت: از طرف مسئولان کشوری و لشکری در استان قول‌های مساعدی برای تبدیل زندان ساواک در پادگان لشکر 77 به موزه عبرت در مشهد گرفته‌ایم.
کد خبر: ۹۰۰۱۳۱۳
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ تاریخ انقلاب اسلامی مشحون از فداکاری‌های مبارزان مشهدی است. مبارزانی که در خیابان‌های شهر قد علم کردند و قامت استوارشان زیر شکنجه‌های ساواک خم نشد و نشکستند.

شکنجه‌گاه ساواک مشهد در پادگان لشکر ۷۷ قرارگرفته و از وقتی‌که برنامه‌هایی برای انتقال این پادگان به خارج از شهر مطرح شد، نگرانی‌ها از تخریب این خاطره بازمانده از دوران انقلاب اسلامی، افزایش یافت.

گروهی از مبارزان انقلابی که در این زندان ساواک مورد شکنجه قرارگرفته بودند، از سال ۸۸ پیگیر تبدیل این زندان به موزه عبرت شدند.

سید پرویز احمدی، دبیر کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد بابیان اینکه در این زندان مبارزان بزرگی مانند رهبر معظم انقلاب، مرحوم حجت‌الاسلام طبسی، شهید هاشمی نژاد و بسیاری دیگر از مبارزان انقلابی مورد شکنجه واقع‌شده‌اند، اظهار کرد: نظر ما این است که این زندان به‌عنوان مرکزی برای بازدید تاریخ گذشته مبارزان در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی بازدید از این زندان را برای مسئولانی که بر میز‌های مسئولیت شهر و کشور تکیه زده‌اند، ضروری دانست و افزود: احیای این مکان نه به‌عنوان یک مرکز تفریحی و سرگردمی، بلکه به‌عنوان جایی برای پند گرفتن از تاریخ و نشان دادن مسئولیت ما در برابر این تاریخ، بسیار ضرورت دارد.

احمدی بابیان اینکه اولین نامه را سال ۸۸ به فرمانده معظم کل قوا نوشتیم، ادامه داد: سال ۸۸ نامه‌ای به نماینده رهبر انقلاب در عقیدتی ستاد مشترک ارتش، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم تحویل دادیم.

وی بابیان اینکه امیدواریم پیش از جابه‌جایی محل لشکر، اقدامات و نامه‌نگاری‌های ما نتیجه بدهد، گفت: با اداره کل اطلاعات خراسان رضوی هم پیگیری‌هایی انجام دادیم و حدود یک ماه قبل هم با استاندار محترم خراسان رضوی جلسه‌ای برگزار کردیم و در آن قول همکاری از طرف استانداری به ما داده شد.

دبیر کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب ادامه داد: از طرف استانداری به فرمانده کل ارتش نامه‌ای و وزارتخانه مربوطه نامه نوشته‌شده والان منتظر پاسخ وزیر و ارتش هستیم.

وی بابیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد هم در این موضوع با ما همکاری خواهند کرد، افزود: از طریق شورای اسلامی شهر هم مکاتباتی با مسئولان کشوری صورت گرفته و امیدواریم هرچه زودتر این پیگیری‌ها به نتیجه مطلوب رسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها