سید ساجد یعقوبی
رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره تئاتر سوره استانی اردبیل ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۱۳۲۳
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

نخستین جشنواره تئاتر سوره در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، امیر رجبی صبح امروز در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره استانی تئاتر سوره در اردبیل اظهار داشت: مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره تئاتر استانی سوره اردبیل که به نام مرحوم مجید واحدیزاده، کارگردان فقید تئاتر استان مزین شده است با حضور جمعی از مسوولین و هنرمندان بر سر مزار این کارگردان فقید تئاتر و نثار فاتحه و گل آغاز شود.

وی افزود: 12 تا 15 اردیبهشت ماه 1397 آثار حاضر در جشنواره نخست استانی تئاتر سوره مورد بازبینی قرار می گیرند و آثاری که مورد قبول هیئت بازبینی قرار گرفت به بخش رقابتی جشنواره راه می‌یابند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: اجرای صحنه‌ای گروه‌های نمایشی از 24 تا 25 اردیبهشت ماه سال آینده و داوری آثار در طول روزهای اجرا از دیگر مصوبات این جلسات بود.

رجبی بیان کرد: نمایش برگزیده نخست این جشنواره به صورت مستقیم به جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه راه می‌یابد البته این اتفاق اختصاصا به استان اردبیل تعلق دارد و برگزیده دوم این جشنواره هم به طور مستقیم به جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه راه می‌یابد.

وی تصریح کرد: اختصاص مبلغی به عنوان ورودیه به گروههای نمایشی حاضر دراین جشنواره که در دوقسط پرداخت می‌شود و حمایت از اجراهای عمومی گروهها و درعین حال فروش بلیط توسط گروه‌های نمایشی از دیگر امتیازهای اختصاص یافته به نمایش‌های حاضر دراین جشنواره است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: تجلیل از نفرات برتر بخش‌ها و رشته های مختلف از جمله بازیگری، نمایشنامه نویسی و کارگردانی از بخش‌های دیگراین جشنواره است که در اختتامیه جشنواره انجام می‌پذیرد.

رجبی بیان کرد: آثار نمایشی با مضمون کودک و نوجوان دربخش رقابتی قرار نداشته و در بخش جنبی جشنواره مورد حمایت برای اجرای عمومی قرار می گیرد.

اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره تئاتر استانی سوره متشکل از ، ، حسن قهرمانی، معاون فرهنگی، هنری حوزه هنری استان،غریب منوچهری، کارگردان تئاتر و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، توحید معصومی، ناصر رهنما آذر، غفور ملکی، صمد واحدیزاده  و داور فرمانی، تقویم اجرایی نخستین جشنواره تئاتر استانی سوره را مشخص کردند.

ارسال نظرات