خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: کاروان‌های راهیان نور یکی از حرکت‌های ارزشمند و بزرگ فرهنگی در سطح ملی است که با شعار «ما توانسته‌ایم» ارزش‌های دفاع مقدس را سینه به سینه نشر می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۰۱۳۵۴
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در برنامه‌ای تلویزیونی ضمن تشریح فعالیت‌های کاروان‌های راهیان نور، اظهار داشت: با یاری خدا و رهبری حضرت امام خمینی(ره) و به کارگیری ظرفیت‌ها، در طول ۸ سال دفاع مقدس پیروز میدان بودیم و اکنون بعد از دفاع مقدس نیز با حرکت کاروان‌های راهیان نور و رهاورد این سفرها در تداوم راه انقلاب می‌کوشیم.

گرامی تصریح کرد: حرکت کاروان‌های راهیان نور چند منظوره است که یک مورد آن، ره‌آورد سفرها و تاثیر آن در قشرهای مختلف و بخصوص جوانان و نوجوانان است و ما تلاش داریم این حرکت ارزشمند ملی که در ثبات و تداوم انقلاب و راه شهدا نقش به سزایی دارد، هر چه بهتر و باشکوه‌تر ترویج دهیم.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس ادامه داد: اعزام کاروان‌های راهیان نور همه ساله از ایام تابستان در مناطق غرب و از مهرماه در منطقه جنوب شروع می‌شود و اوج این سفرها در اسفندماه است که از گروه‌های مختلف اعم از دانش آموزی، دانشجویی، اصناف و اقشار مردم به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و با توان و مدیریت خوب سپاه فجر در استان فارس و اهواز و ناحیه مقاومت‌ها، مقرها و محل هایی مهیا می شود تا در مدت ۳ تا ۶ روز از محل هایی که خون پاک پاک‌ترین انسان‌های این مرز و بوم برای دفاع و صیانت از انقلاب، اسلام و وطن ریخته شده، بازدید صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس سالیانه به طور میانگین ۸۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی جبهه های جنوب و غرب کشور اعزام دارد که این کاروان ها در طول این سفر از یادمان های والفجر ۸، شلمچه، فکه، هویزه، اروند، کانال کمیل، طلائیه، دهلاویه و… بازدید می‌کنند و در این سفر از همان ابتدای حرکت که کاروان‌ها بدرقه می شوند، راویان و مبلغان در بین آنها حضور دارند و به بحث روایتگری و آماده سازی این راهیان دیار نور می‌پردازند.

این مسئول در بحث اعزام این کاروان ها نیز اشاره کرد و گفت: اعزام کاروان‌ ها به صورت قرارگاهی مدیریت می شود که ریاست آن به عهده استانداری و اعضا و دبیری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس است.

وی در پایان تصریح کرد: انجمن راویان و راهیان نور  نیز در راستاج ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس راه اندازی شده که در بحث روایت گری، پرده خوانی و آموزش راویان فعالیت دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها