خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: امام محمد باقر (ع) آغازگر نهضت بزرگ علمی، فقهی، قرآنی، سیاسی و اجتماعی بودند و پس از ایشان امام صادق (ع) توانستند آن را گسترش دهند.
کد خبر: ۹۰۰۱۴۰۹
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
امام محمد باقر (ع) آغازگر نهضت بزرگ علمی و فقهی بودند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عبدالرحیم علیزاده ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار از نظر علمی افضل و اعلم زمان خود بودند و در علوم مختلف فقه، قرآن و حدیث در زمان خود سرآمد محسوب می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: امام محمد باقر (ع) آغازگر نهضت بزرگ علمی، فقهی، قرآنی، سیاسی و اجتماعی بودند و پس از ایشان امام صادق (ع) توانستند آن را گسترش دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط دوران امام محمد باقر (ع) گفت: امام سجاد (ع) با تمام توان خود شرایط را به گونه‌ای فراهم کردند که امام محمد باقر (ع) بتوانند بخشی از علوم آل محمد را گسترش دهند و این امر توفیقی برای امت اسلامی است.

وی عنوان کرد: پیشوای پنجم شیعیان در آن زمان توانستند از فرصت به وجود آمده بین دستگاه حاکم برای نشر، تبلیغ، ترویج و تبیین دین مبین اسلام و مکتب حقه شیعه حداکثر استفاده را داشته باشند.

علیزاده با بیان اینکه باید قدردان وجود اهل بیت (ع) باشیم گفت: امام باقر (ع) آغازگر نهضت علمی و اخلاقی بودند و این سرمایه را در اختیار امت اسلامی قرار دادند تا حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

وی یادآور شد: امام محمد باقر (ع) در عین ساده زیستی و عبادت‌های بسیار طولانی در رفتار اجتماعی و برخورد با عامه مردم بسیار حساب شده و خوب عمل می‌کردند.
ارسال نظرات