رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران:
رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 60 هزار و 813 هکتار از شالیزارهای استان خزانه‌گیری و 30 هزار و 155 هکتار عملیات بذرپاشی انجام شده است.
کد خبر: ۹۰۰۱۴۳۱
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ابراهیم قربان‌نژاد در گفت‌و‌گویی سطح اراضی آب تخت اولیه را در استان 85 هزار و 441 هکتار و شخم و شیار با احتساب کشت دوم را 138 هزار و 281 هکتار اعلام و اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی و کاهش دما در استان سبب تاخیر در عملیات بذرپاشی می‌شود.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون 60 هزار و 813 هکتار از شالیزارهای استان خزانه‌گیری و 30 هزار و 155 هکتار عملیات بذرپاشی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 456 تن انواع بذور گواهی شده  شامل فجر، شیرودی، ندا و طارم هاشمی توسط کارگزاران شهرستان‌ها خریداری و  به شهرستان‌ها حمل شد  تا بر اساس حواله صادره از سوی مراکز خدمات بین کشاورزان توزیع شود.

قربان‌نژاد با بیان اینکه تاکنون 5 هزار و 450 هکتار از شالیزارهای استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر 331 نمونه خاک‌برداری برای توصیه کودی به آزمایشگاه‌های خاک‌شناسی ارسال شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به  آغاز خرید توافقی از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی قیمت برنج با اندکی تغییر نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته  است.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: بر اساس گزارش مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی قیمت برنج ارقام محلی 9 هزار و 880 تومان، بینام  9 هزار و 677 تومان، شیرودی 5 هزار و 300 تومان، ندا 5 هزار و 550 تومان، فجر 7 هزار و 188 تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها