مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان از احتمال خشک شدن رودخانه کشکان و وقوع یک فاجعه زیست‌محیطی در سال آینده خبر داد .
کد خبر: ۹۰۰۱۴۳۳
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا میرزایی از احتمال خشک شدن رودخانه کشکان و وقوع یک فاجعه زیست‌محیطی در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: ۵۶ درصد حجم مخزن سد ایوشان خالی است و در فصل بهار به لحاظ روند کاهشی بارش‌ها و افزایش درجه حرارت و شدت تبخیر، جبران کمبود آب این سد غیرممکن است.

وی با بیان اینکه سد ایوشان برای رهاسازی بخش کشاورزی در تابستان ۹۷ برای پایین‌دست ذخیره آبی ندارد، افزود: با توجه به کاهش شدید آبدهی رودخانه کشکان و سرشاخه‌های آن و همچنین خالی بودن بیشتر حجم مخزن سد ایوشان و نداشتن ذخیره‌ای برای رهاسازی، رودخانه کشکان ظرفیت کشت دوم و کاشت محصولات آب‌دوست در سال ۹۷ را ندارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: در مرداد و شهریورماه ۹۷ خشک شدن رودخانه کشکان در شهرستان پلدختر محتمل است که کشاورزان جهت جلوگیری از خسارات احتمالی و فاجعه زیست‌محیطی از کشت‌دوم در فصول بهار و تابستان خودداری کنند.

میرزایی هشدار داد: تنها راه جلوگیری از خشک شدن رودخانه کشکان و ممانعت از وقوع فاجعه زیست‌محیطی در این رودخانه در تابستان ۹۷، جلوگیری از کشت محصولات آب‌دوست در بیرانشهر، خرم‌آباد، شاهیوند، دوره و ویسیان است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات