خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در یادمان شلمچه:

گفتن معنویت شهدابازبان قابل انتقال وبیان نیست همه بایدببینند

کد خبر: ۹۰۰۱۴۵۲
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲

سردار شاهوارپور با تبریک ایام نوروز اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم برای حضور زائران در یادمان های دفاع مقدس آماده کردن زیرساخت های برای راهیان نور است؛ یکی از نکات مهم اردوگاه ها هستند که در سال های اخیر تلاش بسیاری در راستای تجهیز آنها انجام شد.
تا امروز بیش از 100 هزار شب خواب برای اسکان زائران پیش بینی شده که در شمال، مرکز و جنوب استان توسط استان های مختلف و خوزستان تهیه شده است.

ایشان افزودند: یکی از نکات بسیار مهم یادمان های دفاع مقدس است که بایستی خدمات اولیه را برای حضور زائران پیش بینی کنند؛ با همت مجموعه سپاه استانی، ارتش و دیگر دستگاه های متولی (پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح) اقدامات خوبی برای استقبال از زائران و خدمات رسانی به آنها درنظر گرفته شده است.

درادامه ایشان بیان کردند: بخشی از خدمات در حوزه فرهنگی است که از آن جمله می توان به روایت گری اشاره کرد که راویان توانمندی از ارتش و سپاه این کار را انجام می دهند؛ همچنین بیان سیره شهدا را داریم که طلاب جوان و توانمند برای روایت گری این موضوع در یادمان ها حضور پیدا می کنند.
خادمان داوطلب از دانشجویان و طلاب برجسته به صورت داوطلب در یادمان ها حضور پیدا می کنند و خدمات لازم را یا حتی کارهایی که شأنیت نداشته باشد را برای خدمت به شهدا انجام می دهند.

سردارشاهوارپور درادامه بحث خود افزود: در زمینه کار نمایشگاهی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و وصیت نامه، خاطرات خوب و عکس شهدا و در زمینه ایجاد فضایی که بتواند بخشی از جلوه های زیبای معنویت شهدا را به زائران منتقل کند، اقدامات خوبی انجام شده است.

وایشان با اشاره به اینکه گفتن معنویت شهدا با زبان قابل انتقال و بیان نیست و همه باید ببینند، در بخش خدمات زائر هم تلاش این است که حداقل ها برای زائر از جمله آب شرب سالم و دیگر خدمات سرویسی که نیاز دارد را فراهم کند تا زائران بتوانند به خوبی از فضای معنوی یادمان های دفاع مقدس بهره مند شوند.

سردار شاهوارپور در ارتباط با دستاوردهای راهیان نور گفت: یکی از موضوعات مهم این است که باید دلاوران و کسانی که جان خود را تقدیم ایران و اسلام کردند را شناخته و به الگو تبدیل و به عنوان قهرمان نسل امروز و آینده معرفی کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج)عنوان کرد: توسعه امنیت و پشتیبانی با اشاره به اینکه این کار مشترک می تواند همگرایی بین مردم را تقویت کند تبادل فرهنگی بین همه استان ها که در یک منطقه خوب، معنوی و مشترک انجام می شود نیز از دیگر دستاوردهای راهیان نور است؛ همه با شعار و نگاه واحد در دفاع از ایران اسلامی مراسماتی را برگزار می کنند .

اشاره به اینکه راهیان نور برای خوزستان برکات و نعماتی دارد، ایشان تصریح کردند: در حوزه اقتصادی خریدها از جمله سوغاتی که با حضور در بازار انجام می دهند یا پخت غذا همه عواید دارد؛ یکی از مباحث توسعه اقتصاد حوزه گردشگری است که همه زائران با حضور در استان دیگران را نیز برای این سفر تشویق می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار