خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۰۰۱۴۵۳
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در خوزستان ،حجت الاسلام صادقی در مراسم اختتامیه راهیان نور به میزبانی طلاب راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر اظهار کرد: از آیت الله اعرافی مدیر حوزه های عملیه سراسر کشور که با مدیریت و هدایت وی این یادمان برگزار شده و همکاران مجموعه سپاه تقدیر و تشکر می کنم.
ایشان خاطرنشان کرد:شب اولین نوروزی که بعد از دفاع مقدس یعنی عید نوروز سال 60 بود که در هتل پرشین که سپاه خرمشهر مستقر و پس از اقامه نماز جماعت شهید جهان آرا فرمود هدایایی برای شما رزمندگان آمده که بین همه توزیع می شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه افزود:هدایا از آستان قدس علی ابن موسی الرضا (ع) در بسته های کوچک بود که آن شب غوغایی به پا شد که امام برای رزمندگان هدیه ارسال کرده است؛ آن شب خیلی برای رزمندگان شیرین بود.
ایشان با اشاره به  عملیات ثامن با شهید جهان آرا افزود:بعد از عملیات ثامن الائمه شهید جهان آرا به من گفت که بعد از رفتن به قم سلام ما را به علما به ویژه آیت الله مشکینی برسان و بگو آیت الله ما فرماندهان هرچه تلاش کنیم می توانیم شکم رزمندگان را از غذا پر کرده و سلاح آنها را با مهمات پر کنیم ولی در جبهه نه شکم پر و نه سلاح پر می جنگد بلکه اینجا ایمان پر می جنگد که عقبه آن شما حوزه های عملیه و روحانیت هستید.
وی تصریح کرد:انصافا در دوران دفاع مقدس روحانیت نه فقط در پُست فرماندهی، بصیرت افزایی و بسیج آفرینی، حمایت بلکه در بُعد رزمی هم پیشتاز بود؛ به یاد دارم در همین کانال ماهی پنج ضلعی که گُردان ها از پاتک سنگین دشمن کُپ کرده بودند هرچه به گُردان دستور حرکت می دادند توان بلند شدن نداشتند (چون تک تیراندازها سر دشمنان را می زدند) ولی یک مرتبه طلبه رزمنده پرچم را بلند کرد و گفت: «هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله» و دو گُردان از جا بلند شده و بزرگترین پاتک دشمن را دفع کردند.
دکتر حاجی صادقی فرمودند:آن طلبه شهید شد و فرمانده عملیات بعد از پیروزی وقتی احساساتی شد، گفت: یک لشکر از این طلبه های تبلیغی ـ رزمی به من بدهید تا برای نابودی اسرائیل بروم.
با اشاره به اینکه در دوران جنگ نرم بیشتر به حوزه علمیه و علما نیاز داریم، ادامه داد: در روزگار سختی که دشمن به جای خانه ها، کوچه ها، مدارس، دانشگاه ها و جسم جوانان؛ ایمان و دین آنها را هدف کرده امروز روحانیت تنها هادی نیست بلکه فرمانده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه کشور در پایان ربا بیان اینکه  دست نیاز به سمت روحانیت دراز و عرض می کنیم افزود: نهاد مقدس سپاه و بسیج نیاز به این دارد که به وسیله نهاد پیشتاز دفاع از اسلام ناب، سخنگوی اسلام ناب و مدافع آن یعنی روحانیت تغذیه و توانمند شود تا بتواند در پاسداری و حفاظت از انقلاب مؤثر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها