خبرهای داغ:
رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر ضرورت تولید افکار نو و متناسب با جامعه و عرضه آن به جهان توسط روحانیت، گفت: شناسنامه حوزه علمیه جهاد و شهادت است.
کد خبر: ۹۰۰۱۴۷۶
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خرمشهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی شب گذشته در ویژه‌برنامه ره‌آورد سرزمین نور در اردوگاه شهید باکری در خرمشهر، با تأکید بر اینکه روحانیت میراث دار شهیدان سرافراز است، اظهار کرد: هیچ‌گاه حوزه علمیه از عنصر جهادت و شهادت خالی نبودند‌.

وی افزود: اگر این عنصر از حوزه‌ علمیه خارج شود، حوزه دیگر حوزه امام زمان (عج) نخواهد بود و در شناسنامه روحانیت و حوزه شهادت و جهاد درراه خدا ثبت‌شده است.

رئیس حوزه علمیه سراسر کشور گفت: حوزه علمیه زمانی به‌صورت حقیقی ناب خواهد بود که در آن روحیه شهادت و جهاد موج بزند و مقصود از انقلابی دادن حوزه‌های علمیه ازنظر مقام معظم رهبری عنصر عرضی نیست، بلکه فصل مقوم و جزء ذاتیات روحانیت حقیقی و راستین است.

وی افزود: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که فکر لازم برای تحول در جامعه و انقلابی ماندن تولید می‌کند، انقلاب اسلامی از قم برخاست و اندیشه امام راحل باعث شکل گرفتن این انقلاب شد، امروز نیز جامعه و جهان ما نیاز به اندیشه نابی دارد تا انقلاب را پیش ببرد.

اعرافی عنوان کرد: باید اندیشه متناسب بازمان تولید شود و در این رابطه باید قدم‌های بزرگی برداشته شود و اولین وظیفه روحانیت این است که علم و دانش باعث تولید نظریاتی باشد که جامعه را نجات دهد.

وی افزود: نکته دوم این است که باید این اندیشه و فکر متناسب بازمان به سرتاسر جهان عرضه شود، چراکه اندیشه ما در جهان مشتری دارد باید این اندیشه را با زبان تبلیغ، هنر، رسانه و فضای مجازی ارائه داد.

اعرافی عنوان کرد: مبحث سوم این است که باید ایمان داشت که می‌توان دنیا را تغییر داد، این باور به تغییر از حوزه‌ها ایجاد شد و امام راحل این مطلب را به ما آموزش دادند.

رئیس حوزه علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه روحانیت باید در خدمت مردم باشد، گفت: خطراتی در معرض روحانیت وجود دارد، جدایی روحانیت از سیاست و فهم سیاسی یکی از این خطرات است.

وی اظهار کرد: طلاب و روحانیون باید در برابر خطرهای انحرافی و نفوذهای آشکار و نهان با منطق و شجاعت ایستادگی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها