معاونت تهذیب حوزه علمیه ولیعصر(عج) تبریز:

کمک به مستمندان از کارهای مهم و شایسته در ماه رجب است

معاونت تهذیب حوزه علمیه ولیعصر(عج) تبریز گفت: از كارهاى مهم و شايسته در ماه رجب، كمك به مستمندان است، از امام على(ع) نقل شده كه آن حضرت فرمود؛ هركس به خاطر خدا در ماه رجب صدقه بدهد، خداوند وى را آنچنان اكرام فرمايد كه نه چشمى ديده و نه گوشى شنيده و نه بر قلب انسانى خطور كرده باشد.
کد خبر: ۹۰۰۱۴۸۱
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

حجت الاسلام عادل بایرامی در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، افزود: بندگان صالح و آگاه الهى، ماه رجب و شعبان را به عنوان زمينه و مقدمه اى جهت كسب آمادگى براى درك درست و شايسته ماه رمضان به حساب می آورند. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه هم اكنون در برخى از مساجد تبریز، اهل عبادت و معرفت برنامه ویژه ای دارند و مراحل ثبت نام آن یعنی اعتكاف كه دستور اكيد اسلام است با جدیت تمام به دنبال برگزاری آن هستند . 

حجت الاسلام بایرامی ادامه داد: ماه رجب، شعبان و رمضان، از همه ماه های سال برتر هستند. در بین این سه ماه، ماه رجب ممتاز است و به همین علت در روز قیامت بین صفوف محشر صدا می زنند «ین الرجبیون؟» کجا هستند کسانی که ماه رجب را احترام و تعظیم می کردند؟ 

وی خاطرنشان کرد: از شب هایی که احیای آن خیلی ممتاز است شب اول ماه رجب است، هرکس یک روز در این ماه را روزه بگیرد آتش جهنم بر او حرام می شود و هرکس سه روز روزه بگیرد بهشت بر او واجب می شود. 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها