مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از آغاز مسابقات و برنامه های ورزشی جام نوروزی سال ۹۷ به میزبانی ۲۵۶ روستای استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۱۵۳۲
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، عابد مقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: مسابقات و برنامه های جام نوروزی سال ۹۷ استان مرکزی از بیست و هشتم ماه جاری آغاز و تا بیست و پنجم فرودین ماه ۹۷ در ۲۵۶ روستای استان مرکزی ادامه دارد.

وی افزود: از یک هزارو ۲۷۰ روستای استان مرکزی، ۲۵۶ روستا میزبان مسابقات جام نورروزی در رشته های فوتبال، والیبال، جشنواره فرهنگی ورزشی، همایش پیاده روی، مسابقات طناب کشی، مسابقات دو و میدانی و بازی های بومی محلی در ۳۰ رشته هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بااشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فعالیت های مسابقات و برنامه های جام نوروزی سال ۹۷ مشارکت دارند بیان داشت: در رشته فوتبال۱۲۰۰ نفر، در رشته والیبال ۲۶۰ نفر و در مسابقات طناب کشی ۲۴۶ نفر شرکت دارند. برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ۵۰ مورد، همایش پیاده روی ۴۰ مورد و بازی های بومی محلی ۱۸۰ مورد از برنامه های جام نوروزی استان مرکزی است.

حقدادی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در ده فجر سال جاری ۴۰ خانه ورزش روستایی در روستاهای استان مرکزی مجهز به تجهیزات ورزشی شد و به دنبال این هستیم که در سال آینده این رقم به ۱۱۰ خانه ورزش روستایی افزایش پیدا کند، برای افزودن تعداد ۷۰ خانه روستایی دیگر ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی، هشت پروژه ورزشی شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در حال تکمیل است که پیش بینی می شود تا پایان خرداد ماه سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.

در ادامه علی عشوری رئیس هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی هایی بومی محلی هم در این نشست ضمن ارایه گزارش از فعالیت های این هیات ورزشی گفت: هیات روستایی و عشایری و بازی های بومی و محلی استان مرکزی با اهداف بلند و هدفمند مسابقات جام نوروزی را طراحی واجرا می کند.

وی بیان داشت: از میان جوانان و نوجوانان روستایی می توان چهره های نخبه ورزشی و با استعداد را کشف کرد که می توانند از چهره های ملی ورزش در کشور شوند و در گسترش و توسعه ورزش همگانی و به دنبال آن ورزش حرفه ای آثار خوبی به دنبال داشته باشند.

ارسال نظرات