خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی بر عزم جدی همه دستگاه‌ها در مسیر خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۰۱۵۴۳
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران نوروزی در قم/مهیاسازی مدارس برای اسکان زائران
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی لاریجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به سفر گسترده مردم در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: در ایام نوروز وضعیت متفاوتی را نسبت به ایام دیگر سال در کشور شاهد هستیم و در این ایام مسافرین زیادی در استان قم حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: آماده کردن مدارس استان قم برای اسکان مسافرین سخت است، اما چاره‌ای جز این کار وجود ندارد و تنها راه برای اسکان حدود ۱۰۰ هزار مسافر استفاده از ظرفیت مدارس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از زائرین تنها ساعت‌های محدودی در شهر قم حضور پیدا می‌کنند و باید برای آسایش زائرین برنامه ریزی شود. حفظ امنیت مردم در شهر قم برای آبروی این شهر اهمیت دارد و باید دستگاه انتظامی و امنیتی نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند.

لاریجانی با اشاره به وضعیت محور‌های مواصلاتی استان قم اظهار کرد: اتوبان قم-تهران در طول ایام نوروز شلوغ است و باید دستگاه‌هایی همچون جمعیت هلال احمر و پلیس راه استان در این ایام نظارت شدیدتری در این محور داشته باشند.

وی با بیان اینکه خدمت به زائرین حرم حضرت معصومه (س) ثواب دارد، ادامه داد: ارزیابی خدمات دستگاه‌های اجرایی به این زائرین دارای اهمیت زیادی است و باید از این ارزیابی برای ارتقاء خدمات در سال‌های آینده استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال ۹۷ با وضع عوارضی بر واردات، این عوارض به صورت کامل به حمایت از بخش صادرات تخصیص پیدا کرد، باید صادرکنندگان استان قم از این قابلیت استفاده کنند و حمایت از بخش صادرات موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

لاریجانی با اشاره به مشکل معوقات بانکی اظهار کرد: معوقات زیاد در سیستم بانکی موجب شده است که این سیستم نتواند به راحتی تسهیلات پرداخت کند، در مجلس تصویب شد که استاندار‌ها توان تصمیم گیری برای پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی را داشته باشند.

وی ادامه داد: مساله اصلی کشور اقتصاد است و اگر بخش تولید راه بیفتد، بقیه بخش‌ها راه خواهند افتاد. باید به دنبال توسعه بخش تولید در استان قم باشیم، همچنین پرداختن به طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی در استان قم اهمیت زیادی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال ۹۷ تمهیدات خاصی برای واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در نظر گرفته شده است. در سال‌های گذشته در این بخش پیشرفت زیادی نداشتیم در حالی که واگذار کردن طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی به نفع کشور است.

لاریجانی با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: بافت فرسوده زیادی را در این شهر داریم و همکاری شهرداری و استانداری قم موجب احیای بافت فرسوده این استان خواهد شد. بافت فرسوده قم هر روز پیچیده‌تر می‌شود در حالی که احیای بافت فرسوده برای شهرداری نفع اقتصادی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید هر چه زودتر وضعیت پروژه فرودگاه قم تعیین تکلیف شود، با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبتی کردم تا اوراق خزانه به بدهکاران این پروژه پرداخت شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها