اعزام کاروان نوروزی راهیان نور از شهرستان میبد / عطر حضور در مناطق جنگی
در آستانه سال نو و فرا رسیدن عید سعید نوروز ، خانواده هایی هستند که عشق حضور در محل نبرد رزمندگان اسلام با دشمنی که ۸ سال جنگ را به ملت ایران تحمیل کرد ، آنها را وا می دارد تا سال نو خود را در کنار سفره هفت سینی که در مقر رزمندگان اسلام پهن می شود ، آغاز کنند و در آغاز سال نو و لحظه دگرگونی حالها با شهیدان میثاق در ادامه دادن راه و مسلکشان ببندند.
کد خبر: ۹۰۰۱۵۴۹
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، در بدرقه راه این عاشقان دوستدار انقلاب و شهیدان، بر آن شدیم تا حال و هوایی که آن‌ها را در موقع رفتن دارند را جویا شویم و بپرسیم چه شد که تصمیم به رفتن در راهی نهادند که یک روز رزمندگان اسلام مسافر این مسیر بودند و چه شد که خواستند هفت سینی که سین هایش با عشق به حسین و پویندگان راه او کامل می‌شود را در جوار تربت پاک شهیدان پهن نمایند.

خانم زارع خود را طلبیده شده در این مسیر می‌داند به آن علت که همه چیز برایش برای رفتن در این مسیر به خودی خود هماهنگ شد و او خوشحال است که در کنار شهیدان که آرامش را به او هدیه کرده اند، سال نو خود را شروع می‌کند.

محمد علی محمدی اهل محله ده آباد، شهرک امام می‌باشد که خود نیز زمانی در جبهه‌های نبرد همدوش رفقای شهیدش می‌جنگیده، خیلی خوشحال است که سال نو را به یاد رزمندگان اسلام و شهدا و به خصوص شهدای گمنام در مناطق جنگی آغاز می‌کند و در آخر از خدا سعادت رفتن به این مناطق و بودن در جوار محل شهادت شهدا را برای دیگران نیز از خدا طلب می‌نماید.

خالق زارع می‌گوید: من که خودم جبهه نرفتم و نمی‌توانم حس و حالی مانند کسانی داشته باشم که آن موقعیت و آن محل را درک نموده اند و با حضور خودشان کنار شهدا به نبرد پرداخته اند، اما می‌روم تا یاد و خاطره شهدا را در آنجا زنده کنم و حس و حال زحماتی که آن‌ها در دفاع از میهن کشیده اند را درک کنم.

حسن زارعی اهل محمود آباد و باز نشسته سپاه که خود جبهه‌های جنگ و محل نبرد رزمندگان اسلام را درک کرده و همدوش آن‌ها جنگیده است می‌گوید، حس و حال را نمی‌توان بیان کرد، باید خود آنجا حضور داشته باشید.

او بعد از جنگ و برپایی کاروان راهیان نور، هر ساله مسافر آنجا است و مراسماتی که در مناطق جنگی برگزار می‌شود را بسیار با شکوه بیان می‌کند و استقبال مردم را برای رفتن به این مناطق به خصوص در ایام عید بسیار خوب توصیف می‌نماید.

او تاسف می‌خورد که با وجود استقبال مردم و اشتیاقی که برای بودن در جوار شهیدان در ایام عید دارند، با کمبود امکانات برای رفتن به آنجا مواجه هستند

زارعی از کسانی یاد نمود که با دیدن این مناطق از راهی که می‌رفتند، برگشته اند و به گونه‌ای تحول در زندگی آن‌ها ایجاد شده است و او خود که لحظات بودن در آنجا را شاد و نیروبخش توصیف می‌کند، می‌رود تا آرامشی که می‌تواند در آنجا پیدا کند را کسب نماید.

زهرا امامی که برای بار چندمش است که به مناطق جنگی می‌رود، بودن در آنجا را مانند بودن درکربلا و درجوار سید الشهدا توصیف می‌کند، او تلاش بسیاری نموده تا در ایام عید در آنجا باشد و به آرامشی که در آنجا پیدا می‌کند، برسد.

احمد جعفری از مدرسین دانشگاه، چندین سال است که به همراه خانواده هر ساله، سال نو را در بین الحرمین و در جوار سید الشهدا آغاز می‌کند، اما امسال از ابتدای سال بر آن نیت بوده که اگر خدا توفیق دهد، مسیری را از کربلای ایران به سمت کربلای امام خسین (ع) بپیماید و حال که این توفیق نصیبش گشته، بیان احساسش را به مانند بوییدن گلی خوشبو و غیر قابل وصف، توصیف می‌کند و می‌گوید هر کسی باید خود این احساس را درک کند.

اعظم زارعی اهل محله محمود آباد و بسیجی فعال برای بار اول است که به مناطق جنگی می‌رود و می‌خواهد برود و با بودن در آنجا حس و حال شهدا را در آنجا و زحماتی را که کشیده اند، درک کند.

اختر زارعی اهل محمود آباد که برای بار چندمش است به مناطق جنگی اعزام می‌شود، آرزویش بودن در هنگام تحویل سال کنار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های آن‌ها بوده است و حال بسیار خوشحال است که می‌رود و گرفتن حاجاتش را به بستن میثاق با شهدا برای ادامه راه آن‌ها در هنگام سال تحویل گره می‌زند.

محمد ارشیا میر فلاح نوجوانی است که می‌خواهد خرمشهر و محل مصاف شهدا و رزمندگان اسلام را از نزدیک ببیند و حال خوشحال است که در اتوبوس برای رفتن به آنجا نشسته است.

فاطمه صادقی هم نوجوانی است که شهدا را بسیار دوست دارد و آرزویش رفتن به کنار آرامگاه آن‌ها و بودن در جوارشان در آغاز سال نو است و خیلی خوشحال است که در حال رفتن به آنجا است.

رویا جعفری برای اولین بار است که به شلمچه می‌رود و رفتن به آنجا را از شهید گمنامی طلب نمود که به تازگی در بفرو به خاک سپرده شده است و حال بسیار احساس شادی می‌کند که در مسیر رفتن به محل نبرد شهدا برای دفاع از میهن است.

عصمت ابراهیمی هم که مسافر کاروان راهیان نور است، چندین سال است که سال نو را در جوار شهدا شروع می‌کند و آرمشی که در هنگام بودن در لحظات تحویل سال در آن مناطق به او دست می‌دهد، عاملی می‌داند که می‌خواهد و دوست دارد هر ساله در شروع سال نو مسافر کاروان راهیان نور در این ایام باشد.

امیر حسین قاسمی نیز نوجوانی است که برای چندمین بار به این مناطق می‌رود و احساس شادی دارد برای رفتن و بودن در جوار شهدا به هنگام تحویل سال نو و هیچ جایی را بهتر از بودن در دامان شهدا برای گذارندن این لجظات نمی‌داند.

گفتنی است، هر ساله در ایام عید دو اتوبوس از کاروان راهیان نور به مناطق جنگی اعزام می‌شده است، اما امسال با استقبالی که شد یک دستگاه اتوبوس دیگر نیز اضافه گردید.

مسافران راهیان نور از مناطق فتح المیبن، شوش، شلمچه، نحر خین، خرمشهر، اروندکنار، طلائیه، هویزه و دهلاویه بازدید خواهند نمود.
ارسال نظرات