مرجع تقلید شیعیان مردم را به پرهیز از خرید کالاهای خارجی دعوت کرد و گفت: سال جدید باید سال "ما" بوده و مردم و مسئولان با اتحاد و ترجیح کلمه "ما" به کلمه "من" به سمت شرایط "احسن الحال" در بخش صنعت حرکت کنند.
کد خبر: ۹۰۰۱۶۲۹
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امشب در مراسم تحویل سال جدید در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به تأثیر دعا در زندگی انسان اظهار داشت: شروع سال جدید در مکان‌های مقدس یکی از سنت‌های پسندیده بوده و این دعاها و توسل‌ها در لحظه تحویل سال بسیار در تقدیر فرد و جامعه مؤثر است.

وی توبه را برای استجابت دعا لازم دانست و افزود: انسان باید برای قبولی دعا از گناهان خود توبه کرده و در جهت اصلاح رفتار و عمل خود حرکت کند و با برنامه‌ریزی دقیق در برابر وسوسه‌های شیطان مبارزه کرده و در این مسیر باید به رحمت خداوند امید داشت.

مرجع تقلید شیعیان از دیگر شرایط قبولی دعا را لقمه حلال و توجه به امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: والدین باید برای هدایت فرزندانشان به سمت فرایض دینی و توجه به مال حلال و امربه‌معروف تلاش کرده و از هیچ کوششی در این راه دریغ نکنند.

وی با اشاره به مضامین عالی دعای تحویل سال تصریح کرد: در سال جدید باید به سمت تغییر خود به‌سوی بهتر شدن حرکت کرده و باید این تغییر در اقتصاد و تولیدات داخلی نیز بوده و تولیدکنندگان داخلی آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قم مردم را به پرهیز از خرید کالاهای خارجی دعوت کرد و افزود: باید برای تقویت اقتصاد داخلی از خرید کالاهای خارجی پرهیز کرده و با دوری از تشریفات در زندگی و ساده زیستی راه نفوذ دشمنان را به کشور گرفته و با دشمنان مبارزه کنیم.

به گزارش تسنیم؛وی ایران را در منطقه قدرتمند معرفی کرد و گفت: دشمنان نمی‌خواهند ایران به قدرت موشکی دست پیدا کند و این در حالی است که خود دارای بمب‌های شیمیایی و موشک بوده و مردم ایران با اتحاد و صمیمیت و در مقابل این خواسته آنان بایستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: سال آینده باید سال "‌ما" بوده و مردم و مسئولان با اتحاد و ترجیح کلمه "ما" به کلمه "من" به سمت شرایط "احسن الحال" در بخش صنعت حرکت کرده و امیدواریم سالی بابرکت و پیروزی در انتظار مردم ایران باشد و خداوند درهای رحمت خویش را بر بندگان گشوده و شاهد نذورات آسمانی باشیم.

ارسال نظرات