یادداشت/علی شیخ زاده:

حفظ خط فکری و فرهنگی تشیّع و جلوگیری از القاءات مخالفان؛از اقدامات مهم امام هادی(ع)

به مناسبت فرارسیدن شهادت امام علی النقی(ع)؛مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد اقدام به نوشتن یادداشتی نمود.
کد خبر: ۹۰۰۱۶۵۴
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ در این یادداشت آمده است: یکی از کار‌های مهمّ امام هادی علیه السلام همچون امامان معصوم دیگر علیهم السلام حفظ خط فکری و فرهنگی تشیّع و جلوگیری از القاءات مخالفان بود؛ و این کار نیاز به تشکیل حوزه‌ی علمیّه و تدریس فقه و عقائد و اصول و تربیت شاگردان برجسته و فعّال داشت.
در عصر امام باقر وامام صادق علیهماالسلام به طور عمیق و گسترده به تقویت حوزه‌های تحصیل و دانش پرداخته شد. سپس امامان دیگر حتّی در شرائط بسیار سخت به نحوی آن را دنبال کردند.
امام هادی علیه السلام نیز در این راستا، قدم‌های بزرگی برداشت و شاگردان برجسته‌ای چون، عبدالعظیم حسنی، خیران الخادم، ابن سکّیت اهوازی، ابوهاشم جعفری، حسین بن محمد مدائنی، جعفر بن سهیل، اسماعیل بن مهران و ... تربیت کرد. شاگردان برجسته‌ی پدر و جدّش را دور خود جمع کرد و حوزه‌ی علمیه‌ی فعّال و پر تلاشی در مدینه به وجود آورد.
امام علی النّقی علیه السلام نسبت به علما و پژوهشگران راستین احترام خاصّی قائل بود و دوستانش را به احترام از آن‌ها ترغیب می‌نمود. آن‌ها را به عنوان برترین انسان‌ها بر می‌شمرد و می‌فرمود::
لَوْلا مَنْ یَبْقی بَعْدَ غَیْبَةِ قائمکُمْ مِنَ الْعُلَماءِ الدّاعینَ اِلَیْهِ، والدّالّینَ عَلَیْهِ، وَالذّابّینَ عَنْ دینِهِ بِحُجَجِ اللّهِ والْمُنْقِذینَ لِضُعَفاءِ عِبادِ اللّهِ مِنْ شُبّاکِ اِبْلیس وَ مَرَدتِهِ، وَ مِنْ فِخاخِ النّواصِبِ، لَما بَقِیَ احَدا اِلاّ ارْتَدَّ عَنْ دینِ اللّهِ وَلکِنَّهُمُ الّذینَ یمْسِکُونَ اَزِمّه قُلُوبِ ضُعَفاءِ الشّیعة، کما یُمْسِکَ صاحِبُ السَّفینَةِ سُکّانَها اُولئِک هُمُ الأْفْضَلُونَ عِنْداللّهِ؛
ارسال نظرات
آخرین اخبار