خبرهای داغ:
مسئول اردویی سپاه صاحب الامر(عج):

11 هزار زائر قزوینی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد

مسئول اردویی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: امسال 11 هزار زائر قزوینی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد که زائر سرای سپاه صاحب الامر(عج) آماده پذیرایی از این زائران خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۰۱۷۷۱
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

امسال براساس پیش بینی های صورت گرفته بیش از ۵۰۰۰نفر از استان قزوین در سطح محلات به مناطق عملیاتی جنوب تحت عنوان راهیان نور اعزام خواهند شد که برخی هم در قالب دانشجویی و دانش آموزی اعزام داشتیم که مسافرت های خودجوش مردمی هم به این آمار اصافه کنیم زائر سرای سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین پذیرای 11 هزار نفر تا پایان تعطیلات خواهد بود.
آشوری در ادامه اظهار داشت: همکاری خوبی در مجموعه حاکم است و تیم بهداشت و درمان به همراه پزشک متخصص و یک دستگاه آمبولانس در زائر سرا به همراه کاروان ها در مناطق مختلف عملیاتی حاضر هستند و خدمات خوبی را ارائه می دهند.
مسئول اردویی سپاه صاحب الامر(عج) ضمن تاکید بر فرهنگ سازی برای آشنایی مردم با راهیان نور گفت:شکر خدا کارهای صورت گرفته تا کنون بسیار عالی بوده و می تواند این رویه ادامه داشته باشد،استقبال مردم از سفر زیارتی به مناطق راهیان نور همه ساله با رشد چشمگیری مواجه بوده و برخی از افراد با وسایل شخصی به مناطق عملیاتی حاضر شدند که نشان دهنده تاثیر گذاری راهیان نور بر فرهنگ جهاد و شهادت می باشد.
آشوری در ادامه تصریح کرد علاوه بر اسکان و خدمات دهی به 11 هزار نفر اعزامی از استان قزوین از ۱۰ استان دیگر نیز زائر راهیان نور داشتیم که خدماتی را برای اسکان و پذیرایی برای آنها در نظر گرفتیم تا بتوانیم هرسال با توسعه بیشتر این فرهنگ،گوشه ای از مسیر شهدا را هموارکنیم.
مسوول اردویی راهیان نور سپاه صاحب الامرعج با اشاره به امکان افزایش ظرفیت به سه برابر وضعیت موجود گفت: زائر سرا با ۳فاز طراحی شده است که فاز اول آن 3 هزار متر بنا مهیا شده که هم اکنون زائرین از آن استفاده می کنند و شامل سرویس های بهداشتی و حمام و نمازخانه یا همان حسینیه می باشد.
شرایطی را در محوطه فراهم کردیم که خانواده ها بتوانند به راحتی غذای خود را صرف کنند یا اگر خواستند چادر بزنند از ظرفیت محوطه زائر سرا استفاده کنند.
آشوری تصریح کرد:فاز دوم زائر سرا هم طراحی شده اما به دلیل کمبود منابع مالی و تامین اعتبار کار عمرانی آن آغاز نشده است و معتقدم هرچقدر در مسیرشهدا هزینه شود مردم میوه فرهنگی آن را با پاک شدن جامعه خواهند چید.
وی در پایان اظهار داشت: نیروهای داوطلب و خادمان شهدا در خصوص نظافت و کارهای خدماتی با تمام وجود زحمت می کشند و آشپزخانه ما توانسته است با ارائه بهترین خدمات غذای گرم در اختیار زائرین قرار دهد و راویانی استفاده شده که در جنگ تحمیلی حضور داشتند و بیان خوبی برای انتقال فرهنگ به نسل حال و آینده دارند.

1002/ت30/ب27

ارسال نظرات
پر بیننده ها