گردشگری روستایی؛ روشی برای توانمندسازی جوامع محلی با استفاده از پشتوانه‌های فرهنگ بومی و بهره‌گیری خردمندانه از منابع طبیعی و محیط زیست است.
کد خبر: ۹۰۰۱۷۷۸
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ استان مرکزی با برخورداری از مناطق بکر طبیعی و داشته‌های فرهنگی و تاریخی در کشور برجسته است.

این استان دارای جاذبه‌های تاریخی است و استعدادهای زیادی در حوزه گردشگری روستایی دارا است. استعدادهایی که با کسب و کارهای بومی محلی نظیر راه اندازی اقامتگاه‌های بومی و عرضه محصولات محلی و صنایع دستی می‌توان از آن بیشتر بهره برد و آن را شکوفا ساخت.

بوم‌گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گرد‌شگری رواج یافته در کشورمان است که در آن افراد به جای حضور در هتل‌ها و اماکن شلوغ و پُرازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می‌شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره مدت زمانی را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.

رحمانی مسئول بومگردی روستای نورآباد شهرستان شازند با اشاره به فعالیت خود در این زمینه گفت: یک سال و نیم است که بومگردی را در روستای نورآباد شهرستان شازند آغاز کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه برای آغاز به کار خود فعالیت‌های تبلیغاتی گسترده‌ای را در سایت‌های مختلف تبلیغاتی انجام داده است، گفت: برای معرفی بومگردی منطقه با تبلیغات گسترده در 15 سایت تبلیغاتی تلاش کردم در وهله اول منطقه را به مخاطبان معرفی کنم و خوشبختانه استقبالی که از این بومگری شده است نتیجه عملکرد و بازتاب کار خودمان است.

رحمانی با اشاره به انگیزه خود برای ورود به این عرصه ادامه داد: در تهران فعالیت هتل آپارتمان انجام می دادم و تمایل داشتم این فعالیت را نیز در زادگاه خود انجام دهم و تا به اکنون تمام برنامه‌ریزی‌های اولیه‌ام به ثمر نشسته است.

این مسئول بومگردی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای 4 نفر از اعضای خانواده به شکل مستقیم و برای اهالی منطقه به شکل غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده‌ است، گفت: با حضور گردشگران در منطقه بسیاری از مایحتاج مورد نیاز را از مغازه‌داران و تولیدکنندگان منطقه تهیه می‌کنم که بدین شکل به رشد اقتصادی و درآمدزایی مردم منطقه نیز کمک می کنم.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز این بومگردی در استان ناشناخته مانده است، گفت: 8 ماه است که مجوز لازم را برای ادامه فعالیت دریافت کرده‌ام و خوشبختانه از استان‌های یزد، اصفهان و ... مسافرانی را میزبان بوده‌ام.

رحمانی خاطرنشان کرد: برای آغاز کار سرمایه اندکی داشتم ولی اکنون برای توسعه بومگردی نیازمند سرمایه هستم و اگرمسئولان حمایت کنند و تسهیلات لازم را در اختیارم قررا دهند به این هدف خود دست پیدا می کنم.

این کارآفرین شازندی خاطرنشان کرد: با کار پشت میزنشینی مخالف هستم، کار بسیار هست ولی متاسفانه افرادی که اراده لازم را داشته باشند کم است. به شخصه حاضرم هر کسی را که جویای کار باشد برای رسیدن به موفقیت و درآمد راهنمایی می کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات