مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از تشرف بیش از ۲۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۱۷۸۲
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده در گفت‎‌و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها دوست دارند در لحظه سال تحویل در کنار بقاع متبرکه باشند، اظهار کرد: روز اول نوروز ۹۷ با شهادت امام هادی (ع) متقارن است لذا در بقاع متبرکه مراسم لحظه تحویل سال با در نظر گرفتن فضای معنوی و شهادت این امام همام برنامه ریزی شد.

وی افزود: در این راستا مراسم لحظه تحویل سال نو در ۱۰۳ بقعه متبرکه خراسان رضوی به همراه برنامه‌های مختلف مدیحه سرایی، سخنرانی، قرائت ادعیه و قرآن برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام نوروز، از جمله قطب‌های معنوی هستند که محل اسکان مسافران نوروزی و فضایی برای ترویج و تبلیغ شعائر اسلامی است؛ گفت: ۶۱ بقعه متبرکه خراسان رضوی اسکان حدود ۳۰۰۰ نفر در روز برای مسافران نوروزی بر عهده دارند.

وی از برپایی ۱۸ نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و خیمه معرفت در ۵۵ بقعه متبرکه، برپایی ۶۹ دفتر مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی در بقاع متبرکه، خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب ۳۱ غرفه حجاب و عفاف در بقاع متبرکه برپا و بیش از ۱۴۰ روحانی و مبلغ در بقاع متبرکه جهت فعالیت‌های فرهنگی مشارکت می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه این برنامه‌ها در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برنامه ریزی شده، تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون، بیش از ۲۰۰ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی به بقاع متبرکه زیر پوشش این طرح در استان وارد شدند که از این تعداد بیش از ۸ هزار نفر خارجی بوده اند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها