مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تقویت روحیه خودباوری در ملت و جوانان از ثمرات استفاده از کالای ایرانی است
کد خبر: ۹۰۰۱۸۶۵
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عنوان کرد نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) به نام «حمایت از کالای ایرانی» نشان از توجه ویژه ایشان به پیشرفت اقتصادی کشور دارد.

وی با تأکید به اهمیت تولیدات داخلی ادامه داد: تأکید بر مصرف کالای ایرانی، فقط توصیه‌ای برای مصرف‌کنندگان نیست؛ بلکه تولیدکننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین‌تر، اجاره ندهد که مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان معتقد است استفاده از کالاهای تولید داخل عامل مهمی در رشد همه‌جانبه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

به گفته ستوده تقویت روحیه خودباوری در ملت و جوانان از ثمرات استفاده از کالای ایرانی است و اعتقاد همه‌جانبه به این شعار که «ما می‌توانیم» و اینکه ایرانی می‌تواند هر کالایی را تولید کند باید در نظام آموزشی وصنعتی کشور نهادینه شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم مردم به خرید کالای خارجی عادت نکنند، باید از کالای ایرانی به طور بی‌شائبه حمایت کنیم چرا که حمایت از تولیدات داخلی پاسداری از اقتصاد ملی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان معتقد است ابتدا دولت باید در استفاده از کالای ایرانی پیش‌قدم شود و  دستگاه‌های مسئول باید با رسیدگی به موضوع مشکلات تولیدکنندگان و معیشت کارگران زمینه‌های لازم برای تولید کالای ایرانی با کیفیت را فراهم کنند.

ستوده  مصرف کالای خارجی را باعث بیکاری جوانان ایرانی، عنوان کرد و افزود: از سویی مبارزه با قاچاق و حمایت از مرزنشینان فرصت احیای کالای ایرانی را موجب خواهد شد.

وی افزود: نباید با مصرف کالاهای خارجی که منجر به بیکار شدن جوانان ایرانی می‌شود به محرومیت جوانان مرزنشین دامن زد بلکه با ایجاد مشاغل متعدد در روستاهای مرزی باید جلوی روی آوردن مردم به قاچاق را بگیریم.

ارسال نظرات