قالیباف در مراسم اهتزاز پرچم متبرک حضرت رضا (ع) در پادگان حمیدیه خوزستان تاکیدکرد:

الگو قرار دادن سیاست‌های دفاع مقدس در حوزه اقتصادی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر الگو قرار دادن سیاست‌های دفاع مقدس در حوزه اقتصادی بسیار تاکید کرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس به تنهایی برای حل مشکلات اقتصادی کفایت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۰۲۰۰۴
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد باقر قالیباف ظهر امروز در مراسم معنوی اهتزاز پرچم متبرک حضرت رضا (ع) در پادگان حمیدیه خوزستان که با حضور مسئولان کشوری و استانی، زائران شهدا و مردمان بومی منطقه برگزار شد، با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس به تنهایی می‌تواند الگویی برای زندگی امروز و آینده مردم ایران باشد، اظهار کرد: الزاماً نیازی به الگو قرار دادن کشور‌های بیگانه نیست چرا که اگر دستاورد‌ها و اتفاقات هشت سال دفاع مقدس را مسئولان در دستور کار خود قرار بدهند قطعا مشکلات و چالش‌های کشور حل خواهد شد.

وی ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس در زمینه‌های معنوی، اخلاقی و مادی برای ملت ایران درس‌های بسیاری دارد بنابراین فکر نکنیم، چون دفاع مقدس در عرصه نظامی اتفاق افتاده سیاست‌های این جنگ برای ما در عرصه‌های دیگر غیر قابل استفاده است چرا که اینگونه تفکر کاملا اشتباه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بُعد معنوی رزمندگان در جبهه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا در جبهه حق علیه باطل توجه ویژه‌ای به خداوند داشتند چرا که در آن محیط هر لحظه امکان شهادت رزمندگان وجود داشت و رزمندگان در هر لحظه به یاد مرگ (شهادت) بودند بنابراین از رزمندگان اسلام می‌توان این را آموخت که باید در هر زمان و مکان به یاد مرگ باشیم.

قالیباف یکی دیگر از ویژگی‌های معنوی رزمندگان را توکل بر خداوند خواند و افزود: توکل به خداوند در مقابل حل تمام مشکلات راهگشا است چرا که سال ۵۹ در همین پادگان که فقط متشکل از چند سنگر بود در زیر آتش خمپاره‌های دشمن با توکل به خداوند و مقاومت سر سختانه با دشمنانی که معلوم نبود در کجا مستقر هستند جنگیدیم و در نهایت به پیروزی رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: ایمان رزمندگان جنگ تحمیلی نسبت به سنت‌های الهی بسیار قوی بود چرا که رزمندگان با کمترین امکانات و پشتیبانی با توسل و توکل به خداوند بزرگ‌ترین و بهترین فعالیت‌های نظامی را در مناطق عملیاتی نظیر هویزه، ارتفاعات الله اکبر و... انجام دادند به نحوی که دشمنان اسلام مجهز به تسلیحات نظامی بروز بودند، اما رزمندگان اسلام از حداقل‌های جنگیدن هم برخوردار نبودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: خوشبختانه بعد از اتمام جنگ تحمیلی با اینکه کشور ایران با خسارات سنگینی مواجه شد توانستیم با توکل به خداوند و یاد حق تعالی به راه خود ادامه بدهیم و به موفقیت‌ها و اهداف تبیین شده در دفاع مقدس دست پیدا کنیم.

قالیباف به بُعد اخلاقی در جبهه دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: گذشت و محبت از صفات اخلاقی رزمندگان اسلام بود یعنی هر زمان که به رزمندگان کم لطفی صورت می‌گرفت برای کسی دلخوری به وجود نمی‌آمد چرا که اولا گذشت دوما محبت را سرلوحه خلقیات خود قرار داده بودند و هیچ‌وقت غیبت، تهمت و دروغ در میان آن‌ها جایی نداشت.

وی ریشه پیشرفت در بُعد مادی را نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: پیشرفت در صنعت موشکی، پیشرفت در علوم نانو و رشد علمی کشور ایران در سطح بالا، کادرسازی در حوزه مدیریت، روحیه شهادت طلبی و جهادسازندگی در جامعه از جمله مواردی به شمار می‌رود که نشأت گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر الگو قرار دادن سیاست‌های دفاع مقدس در حوزه اقتصادی بسیار تاکید کرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس به تنهایی برای حل مشکلات اقتصادی کفایت می‌کند چرا که در فرهنگ دفاع مقدس، اداره دفاع مقدس با مردم بود بدین ترتیب اگر اداره اقتصاد کشور ایران به دست مردم همراه با مدیریت صحیح انجام شود، بدون شک مشکلات حل خواهد شد.

قالیباف اعلام کرد: انقلاب اسلامی ایران دو بال همچون اسلام و مردم دارد لذا اگر یکی از این دو بال به واسطه هر شخصی قطع شود حرکت انقلاب ضعیف و در نهایت زمین گیر می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار