رئیس کل دادگستری خراسان شمالی کی از موانع اصلی اتکا به اقتصاد داخل و شکوفایی تولید داخلی را واردات دانست و گفت: با اصلاح نظام بانکی کشور و ایجاد مشوق‌هایی در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری باید جلوی واردات را گرفت و در این زمینه باید با جدیت عمل کرد.
کد خبر: ۹۰۰۲۰۴۹
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در گفت‌وگویی با بیان اینکه اعتلای جمهوری اسلامی در ادامه تحقق آرمان شهداست، اظهار کرد: شهدا مسیر رستگاری را به‌درستی تشخیص و این نظام را به‌عنوان یکی از میراث گران‌سنگ به ما امانت دادند.

وی با بیان اینکه باید ادامه‌دهنده را شهدا باشیم، افزود: حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت حداقل کاری‌ست که می‌توانیم برای ادای دین شهدا انجام دهیم.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به فعالیت دشمن در فضای مجازی بیان کرد: امروزه دشمن در جبهه وسیع، مخرب و ویرانگر فضای مجازی در مقابله با نظام است و در این تهاجم فرهنگی بسیار کوشاست.

این مسؤول تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین، مؤثرترین و کارآمدترین قدرت در برابر قدرت نرم دشمن، فرهنگ ایثار و شهادت است.

جعفری اضافه کرد: بیش از 50 هزار شهید و غریب به یک‌چهارم شهدای دوران دفاع مقدس در منطقه شلمچه و اطراف آن به شهادت رسیده‌اند.

رزمنده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس تأکید کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، دغدغه‌ استراتژیک جمهوری اسلامی است.

جعفری گفت: کارشناسان ارشد اندیشکده‌های آمریکا و کشورهای هم‌پیمان به‌صورت فنی مسائل اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهند و اعتراف کردند نباید ایده اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه نظام جموری اسلامی به‌عنوان قدرت برتر در منطقه به‌شمار می‌آید، ادامه داد: دشمنان اسلام عنوان کردند برای جلوگیری از پیشرفت و نفوذ جمهوری اسلامی و اینکه ایران در آینده به قدرت برتر در دنیا تبدیل نشود، نباید ایده‌های رهبری که همان اقتصاد مقاومتی است، در کشور عملیاتی شود.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی بحث حمایت از کالاهای ایرانی است.

این‌ مسؤول بیان کرد: اصلاح ساختار نظام بانکی کشور، بهره‌مندی از توانمندی و داشته‌های موجود و کنترل واردات، از جمله مسائلی است که می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف یاری کند.

رزمنده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ساختار بانکی یکی از موانع سرمایه‌گذاران در امر تولید است، اظهار کرد: در کشور سرمایه‌گذارانی هستند که تمایل دارند در مسیر تولید، سرمایه‌گذاری کنند اما متأسفانه طرح تحول نظام بانکی در ادوار مختلف در کشور مطرح شد اما به مرحله اجرا نرسید.

جعفری خاطرنشان کرد: دولت باید از تمامی ظرفیت‌هایی که می‌توانند در سرمایه‌گذاری در مسیر اقتصاد پویا و مقاومتی ما را یاری کنند، استفاده کند.

وی یکی از موانع اصلی اتکا به اقتصاد داخل و شکوفایی تولید داخلی را واردات دانست و افزود: با اصلاح نظام بانکی کشور و ایجاد مشوق‌هایی در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری باید جلوی واردات را گرفت و در این زمینه باید با جدیت عمل کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به تبلیغات کاذب در این حوزه اشاره کرد و گفت: با استانداردسازی و افزایش کیفیت می‌توان در مقابل این تبلیغات سوء ایستاد چرا که برخی از کالاهای ما قابلیت صادرات به دیگر کشورها را دارد.

این مسؤول با بیان اینکه مردم، مصرف‌کننده اصلی کالاها هستند، عنوان کرد: مردم خط مقدم این جبهه هستند و تمامی پشتیبانی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها برای مردم است چراکه آنان مصرف‌کننده اصلی کالاها هستند.

جعفری با تأکید بر اینکه یکی از ارکان اصلی تولید موفق، آمادگی بازار است، گفت: مردم نقش اصلی در حمایت از کالای ایرانی را دارند.

وی تصریح کرد: تبیین مسأله حمایت از کالاهای ایرانی بسیار مهم و نیازمند تکرار است تا همگان به این درک برسند و این مهم را بپذیرند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در پایان با بیان اینکه راهیان نور می‌تواند سهمی در حمایت از کالاهای ایرانی داشته باشد، افزود: مسؤولان و برنامه‌ریزان در این حوزه باید در استفاده از امکانات و خدمات پیشقدم باشند و به هیچ عنوان از کالای غیرایرانی استفاده نکنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها