خبرهای داغ:
رئیس بسیج عشایری خوزستان:

۱۰ هزار شهید عشایر در دفاع مقدس/ راهیان نور بهترین ابزار انتقال فرهنگ مقاومت است

رئیس بسیج عشایری خوزستان گفت: اگرچه جمعیت عشایر کم است ولی با این حال در دوران دفاع مقدس 10 هزار شهید را تقدیم کردند.
کد خبر: ۹۰۰۲۱۱۰
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

محسن خدری خو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز اظهار کرد: یکی از ابزارها و مسائلی که می تواند هشت سال دفاع مقدس را که نماد ایثار، شهادت، از خودگذشتی و معرف کشور ایران با سربلندی و سرافرازی و یک صلابت و اقتدار تمام در دنیا هست همین انتقال فرهنگ شهادت، ایثار و فداکاری با برگزاری اردوهای راهیان نور است.

 

وی ادامه داد: این فرهنگ برگرفته از عاشورا از امام حسین (ع) به ما رسیده و در دوران دفاع مقدس جوانان آن را به عنوان الگو و سرلوحه خود قرار دادند تا امروز ایران به عنوان یک کشور امن حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

رئیس بسیج عشایری خوزستان بیان کرد: راهیان نور بهترین وسیله برای آموزش، تربیت و انتقال معارف دفاع مقدس به جوانان و نوجوانانی است که دفاع مقدس را به عینه ندیده و لمس نکردند.

 

خدری خو عنوان کرد: شهدا در سرما، گرما و بدترین شرایط در برابر دشمنان ایستادگی کردند تا کشور به دست استعمارگران و بیگانگان به خصوص آمریکا شیطان بزرگ، هم فکران و عوامل آن نیفتد.

 

وی تصریح کرد: فرزندانی که در کاروان های راهیان نور شرکت می کنند بعد از بازگشت به شهرها خانواده و اقوام را برای حضور دوباره در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خصوصا در ایام نوروز تشویق و ترغیب می کنند.

 

به گفته رئیس بسیج عشایری خوزستان راهیان نور اثرات بسیاری دارد و مقام معظم رهبری هم تأکید داشتند که راهیان نور را حتما در سرلوحه کار خود قرار بدهید و مسئولان و متولیان باید دست به دست هم دهند که راهیان نور فراموش نشود.

 

خدری خو افزود: در کنار برگزاری یادواره های شهدا اثرگذارترین و بهترین کاری که می توان برای تبیین و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان انجام داد، برپایی اردوهای راهیان نور است.

 

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همیشه برای نقش آفرینی های مختلف در دوران دفاع مقدس از نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و عشایر نام می برند که این یعنی عشایر هم جزئی از نیروهای مسلح هستند؛ در واقع تنها قشری که در ابتدای هر بحران و تهدیدی در نوار مرزی در کنار نیروهای مسلح و شاید هم جلوتر با آن تهدید مقابله می کنند، همین عشایر هستند.

 

رئیس بسیج عشایری خوزستان با اشاره به نقش اساسی عشایر هم در مسائل امنیتی یادآور شد: در ۱۰۰ سال گذشته حماسه آفرینی جهاد عرب و یا دیگر عشایر فراموش شدنی نیست.

 

خدری خو با اشاره به نقش آفرینی عشایر در دوران دفاع مقدس بیان کرد: اگرچه جمعیت عشایر کم است ولی با این حال در دوران دفاع مقدس ۱۰ هزار شهید را تقدیم کردند.

 

وی با اشاره به دفاع همیشگی عشایر از کیان کشور ایران اسلامی عنوان کرد: عشایر در بحث مسائل مالی نیز با دست خالی در مقابل دشمن ایستاده و به کمک نیروهای مسلح آمدند و در کنار آنها هستند.

 

رئیس بسیج عشایری خوزستان تصریح کرد: اگر در زمان شاه عشایر به عنوان تهدید محسوب می شد ولی امام راحل، مقام معظم رهبری و مسئولان نظام عشایر را به عنوان نیروهای مسلح برای کشور می دانند و به عنوان یک افتخار از آنها نام می برند.

 

خدری خو افزود: عشایر در بُعد امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش اساسی دارند و فرهنگ عشایر به ویژه خوزستان برگرفته از آموزه های دینی است.

 

وی یادآور شد: امروز هم هر سیاه چادر یا خانه عشایر را به عنوان یک پایگاه بسیج و کارگاه تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی می دانیم چون امروز عشایر هیچ وابستگی ندارند و مستقل هستند.

 

رئیس بسیج عشایری خوزستان اظهار کرد: عشایر در مسائل سیاسی هم نقش پررنگ و اساسی دارند؛ آنها در انتخابات، راهپیمایی ها، برنامه های مختلف مناسبت ها و ایام نیز حضور پررنگ آنها به راحتی قابل مشاهده است.

 

خدری خو در پایان راهیان نور را فرصت مطلوبی برای گردشگری دانست و بیان کرد: عمل جهادی، شناخت بهترین انسان های دوران، زندگی ساده و عشق همه کلید واژه های اردوی راهیان نور هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار